Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at skattedata blir korrekt innhentet fra Altinn
Gjelder for Lønn
Aktuell saksbehandler Lønn
Innhente skattedata i fra Altinn
Danne fil i HRM –
Meny – elektronisk skattekort
Velg rett organisasjonsnummer og selskap og filsti i Filområde forespørsel. Skal ligge på M:\.
I feltet for Kategori:
Klikk på velg alle, men unnlat hukk i IT bruker og sluttmeldt
Klikk ok og skriv ut rapporten.
Etter at jobben er kjørt i HRM:
Gå inn på Altinn og finn korrekt selskap.
Velg skjema og tjenester – finn skjema RF-1211
Klikk på Skattekort til arbeidsgiver og start tjeneste
Velg korrekt aktør og fortsett
Legg inn mobilnr, hukk i feltene i skjermdump og velg deretter fanekort «oversikt – skjema og vedlegg øverst til venstre»
I feltet for vedleggstype – RF-1211. Klikk på Velg fil og hent inn fil i fra M. Sorter på dato og innhent fil. Sjekk dato filnavnet og klokkeslett.
Etter at fil er valgt, klikk deretter «kontroller alle» og «videre til innsending» og «send inn».
Gå til Innboksen i Altinn –
Klikk på pil bak avansert og fjern hukk i arkiv
Klikk på –
På selskap 1 kan det ta noen minutter før filen kommer i innboksen –
Klikk på filen og det dannes en zipet fil som legger seg nede til venste i skjermen – se skjermdump
Dobbeltklikk på den zippede mappen nede til venstre og du får opp muligheten til å legge den inn på et filområde for innhenting.
Filen ligger til høyre og åpne menyen til venstre ved å klikke i menypunktene med piltegnet >
Dra filen over til M:\Visma_enterprise\HRM\Skattekort -se skjermdump (Filen til høyre blir liggende)
I gammel base lagres fil på U:\ før innhenting.
Gå inn i HRM på selskapet – «Elektronisk skattekort» og hent inn filen fra samme filområde som du flyttet over på M i Altinn.
Sett hukk i feltet «oppdatering – innlesing av returfil» nede i rapporten og hent inn filen ved i klikke i pilen ved feltet «filnavn innlesing» øverst i rapporten