Viser hvordan sende elektronisk melding (PLO) til fastlege i Profil - Bruker.
Nytt i versjon 1.0: Elektronisk melding kan sendes med vedlegg til fastleger.
Nytt i versjon 1.1: Ingen endring
Marker bruker Klikk på ikonet Lag og send meldinger eller Ajourhold bruker > Lag og send meldinger |
|
Velg tjenestested, som oftest Sykepleietjenesten Klikk OK
|
|
Meldingstype: Til fastlege: Forespørsel, Helseopplysninger til lege eller Legemiddelhåndtering (er de vanligste) NB! Innleggelsesrapport skal ikke velges til fastlege. Henvisning: Brukes av Lege/psykolog
|
Hvilke faner som blir aktive har sammenheng med hvilken meldingstype du velger. |
Velg mottaker: Klikk på knappen Adresseregister |
|
Skriv navnet på fastlegen inn i søkefeltet
|
|
Klikk på Velg (orange knapp)
|
|
Sjekk at opplysningene som står under de aktive fanene er korrekte.
Dersom ønskelig kan vedlegg sendes med:
Klikk på knappen Vedlegg
|
|
Vedlegg kan hentes fra: skjema i plan rapport, bilder i rapporten, andre PLO meldinger og postjournal. For å legge til et vedlegg: hak av for Velg. Vedlegg må beskrives med minimum 20 tegn når den legges inn i meldingen. Er beskrivelsen god nok vil det da legge seg under valgte vedlegg. Er beskrivelsen er for dårlig kan du redigere ved å trykke på blyanten. Maks grense på samlede vedlegg på 30 MB. Meldinger med større vedlegg enn dette vil feile. |
|
Du ser hvor mange vedlegg du har valgt ved siden av bindersen. For å legge til flere klikk på Vedlegg. Sjekk hvordan meldingen ser ut ved å trykke Vis melding. Velg så Skjul melding for evnt å rette/tilføye noe. Lagre og Send melding når meldingen er som den skal. |
|
NB! Husk å kontrollere at den elektroniske meldingen er sendt. Dersom det kommer et rødt flagg eller andre ikon må du finne ut hva som er feil, og forsøke å sende meldingen på nytt. Eventuelt kontakt mottaker av meldingen eller systemansvarlig. Flagget kommer etter 1- 15 minutter, men endelig etter 72 timer. Dersom det ikke kommer et ikon så er meldingen sendt. |
|