Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at det dokumenteres på riktig sted, og så likt som mulig.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder for distriktsfysio- og ergoterapeuter
Ansvar for gjennomføring
Distriktsfysio- og ergoterapeuter
Beskrivelse
Aktivitet |
Beskrivelse |
Ansvar |
Dokumentere utført kartlegging |
Velg Plankategori: ”Rehab- og lokalmed tjenester”,
Planområde: «Fysio-/Ergoterapi/Rehabteam»
Tiltak: ”Kartlegging/evaluering”
Dette punktet brukes for å dokumentere:
- Diagnose
- Anamnese
- ADL observasjoner
- Utførte tester
- Forhold rundt selve brukeren som
- brukerens fysiske mål
- brukerens fysiske, psykiske og sosiale forhold
- mål og fakta rundt bolig, arbeidsplass og fritidsaktiviteter
- Relevante forhold rundt brukers nettverk
Dokumenteres senest neste arbeidsdag.
|
Terapeut |
Dokumentere utført behandling/tiltak |
Velg Plankategori: ”Rehab- og lokalmed tjenester”,
Planområde: «Fysio-/Ergoterapi/Rehabteam»
Tiltak: ”Behandling/tiltak”
Journalnotatet skal inneholde opplysninger om
- Når og hvordan helsehjelp er gitt, f eks i forbindelse med konsultasjon, telefonkontakt, i institusjon
- Bakgrunn for helsehjelpen, pasientens tilstand og status ved oppstart og avslutning
- Plan og videre avtale om oppfølging
- Tiltak som avviker fra gjeldende retningslinjer og årsaken til dette
- Råd og informasjon gitt til pasient og pårørende og hovedinnholdet i dette
- Utveksling av informasjon med annet helsepersonell
Dokumenteres senest neste arbeidsdag. |
Terapeut |
Skrive epikrise |
Velg Plankategori: ”Rehab- og lokalmed tjenester”,
Planområde: «Fysio-/Ergoterapi/Rehabteamterapi» eller «Ergoterapi»
Tiltak: «Sluttrapport»
Her kan det skrives epikrise ved endt oppfølging. |
Terapeut |
Beskjed til sjåfør og tekniker |
Velg Plankategori: "Rehab- og lokalmed tjenester"
Planområde: " Hjelpemidler"
Tiltak: " Henting/bringing av hjelpemidler".
I notatet skal det stå:
- Bestilt/søkt om hjelpemidler
- Skriv inn navn på hjelpemidlene og hms.nr.
- Skriv installasjonsadresse/leveringsadresse (Eksempel: hjemmet, institusjon, barnehage, skole).
- Ved søknad om to identiske hjelpemidler som skal på to ulike installasjonsadresser/leveringsadresser må to adresser oppgis.
- Skriv hvor det skal monteres (Eksempel: I stua, på soverommet, på Mrs som står i barnehage)
- Ved søknad om tilbehør/deler:
- Skriv inn alt av tilbehør som det er søkt om
- Skriv hvilket hjelpemiddel det gjelder
- Skriv hvor på hjelpemidlet det skal monteres
- Skriv hvor hjelpemiddelet befinner seg.
- Skriv kontaktinformasjon og telefonnummer til mottaker/kontaktperson
- Del opp notatet slik at det lett kommer fram om hjelpemidlene skal leveres hjem til bruker, til institusjon, skole, barnehage, eller om det skal leveres til kommunalt lager fordi hjelpemiddelet allerede er utlevert.
|
Terapeut |
Fullmakt i forbindelse med digital hjelpemiddelsøknad
|
- Hent ut NAV sin fullmakt i forbindelse med hjelpemidler på Nav.no.
- Fyll ut skjemaet
- Før på saksbehandler = dine initialer i profil
- Skriv på Løpenr i Profil
- Send fullmakten til FOK-Skanning i lukket konvolutt.
|
Terapeut |