Teknisk sjekkliste v. 1.1

Teknisk sjekkliste

Ved alle feil

-          Prioriter driften og besvar alarmene

-          Bruk samtidig noe tid på å feilsøke og få en oversikt før man evt ringer Tellu

Info

-          De 3 PCene: Den til venstre er kommunal på alle plassene, de 2 andre blir kalt UMO-pcer

-          Telefonene vi bruker til vanlig er IP-telefoner

-          I tillegg har vi flere mobiltelefoner som kan brukes som reserve.

-          Vi har 2 telefoner med ICE-abbonement dersom det er utfordigner hos Telenor

-          UMO husker deg i 5 min

Feil på fiberlinje – utfall av PC 1,3,5 eller 2 og 4

-          Sjekk hvilke PC-er som er i orden

-          Prøv bærbare PCer (simkort)

-          Oppretthold driften med alternative PCer

-          Sjekk med Tellu etter 5 min

-          Dersom det ikke er feil hos Tellu er det sannsynligvis feil lokalt hos oss, og da er det avd.leder/stedfortreder som kontaktes. Er driften oppe og går kan dere vente med å varsle avd.leder til f.eks dagen hvis det er på natt. Det er samtidig ikke meningen at dere skal trenger å sitte 12 timer på en bærbar PC, så ring etter behov

UMO låser seg

-          Dersom du er i en alarmøkt, be en kollega overta den

-          Logg ut av UMO (ikke hele PCen). Vent 5 min før du logger deg inn igjen

-          Logg evt inn på vikarbruker i mellomtiden

-          Dersom det er problemer for alle operatørene som ikke går over etter 5 min, ring Tellu

Klarer ikke logge seg inn i UMO

-          Glemt egen mobil: Bruk youbikey

-          Glemt passord: Bruk vikarbruker, og send mail til avd.leder som bestiller nytt

-          Fått ny tlf: Send mail til avd.leder som bestiller ny aktiveringslink til Duo mobile. Bruk youbikey i mellomtiden

Skjerm/PC låser seg

-          Slå PC av og på

-          Bytt evt til annen PC og meld fra til leder på mail

Kommer ikke inn på Innafor

-          Logg inn på kommunal PC. Passordet kan være utløpt

-          Prøv på nytt å logge inn på Innafor

-          Bruk evt Innafor fra kommunal PC

-          Ny tlf: Authenticator må nullstilles. Send mail til IT. Be en kollega logge seg inn i mellomtiden

-          Man kan bytte passord på passordportalen: https://krikom.sharepoint.com/sites/IT-info/SitePages/Passordportalen.aspx

-          Man kan gå direkte til UMO ved å gå til http://remote1.telenorobjects.com/RDWeb  

-          Direkte til Stavanger-server: http://remote2.telenorobjects.com/RDWeb  

Fornebu server er nede

-          Dersom alarmene kun kommer på Stavangerserveren, kan det være noe feil med hovedserveren

-          Man kan bli kastet helt ut av Umo, eller det kan stå «ikke tilkoblet» på toppen av skjermen

-          Logg inn flere operatører på Stavanger

-          Logg inn og ut av Fornebu

-          Informer Tellu hvis det vedvarer i mer enn 5 min

-          Dersom driften opprettholdes på Stavanger trenger man ikke varsle avd.leder utenom på mail

Kommer ikke inn på Stavanger serveren 

           Samme innlogging som på Fornebu

           Passord byttes hver 6.uke. Dette må gjøres ved å logge seg inn på Fornebu

-          Prøv fra en annen PC og med en annen bruker

-          Prøv i 15 min før dere varsler Tellu

Feil med IP telefonien

-          Kan vise seg som grå enheter, utfordringer med å ringe

-          Prøv å bytte til mobiltelefon.

-          Prøv evt å logge inn med ICE-telefonene

Feil med EPJ i en hel kommune

-          Dagtid: Ring Tellu support og informer om EPJ-feil. Fortell hva kommunen har sagt

-          Kveld/natt/helg: Send mail til Renate med samme informasjon

-          Informer den som melder feil om at dere ringer og sender sms til hj.tj som vanlig, så det er ikke en kritisk tjeneste

Kameratilsyn

-          Det kan oppleves at det blir hvit skjerm, melding om «stopp i videostrøm» eller «kamera ikke tilgjengelig» eller andre feil

-          Legg alarmen til overvåkning

-          Prøv igjen, og dersom det ikke går, be annen operatør sjekke

-          Prøv å logge inn med en vikarbruker (prøv i 15 min)

-          Ring vakttelefonen til Tellu og informer om det som er feil

-          Vent på tilbakemelding fra Tellu før dere evt ringer hj.tj og informerer om at dere ikke har fått utført tilsynet som planlagt

-          UNNTAK: Dersom pop-up sier at hj.tj må rykke ut raskt, må hj.tj ringes før Tellu

Dignio

-          Dersom utforinger med innlogging, be en annen operatør prøve

-          Prøv en kommunal PC

-          Vent noen minutter og prøv igjen

-          Ring support tlf dersom man ikke kommer inn på en halv time

-          Informer evt sonene hvis varslene ikke behandles som normalt