Hørselskonsulent - Stillingsbeskrivelse v. 1.1

 

Aktuell for: Hørselskonsulent

Tittel Hørselskonsulent
Stillingsinnehaver            
Organisatorisk Plassering  
Rapporterer til  
Stillingsstørrelse  
Hovedoppgaver og ansvarsområder

Hovedoppgave: Tilrettelegge for hørselshemmede.

Ansvarsområde: Alle kommunens innbyggere med redusert hørsel.

Arbeidsoppgaver: 

  • Arbeide tverrfaglig
    • Samarbeide med andre instanser som hjelpemiddelsentralen, leverandører og med private og offentlige virksomheter.
  • Dokumentere og formidle egen virksomhet.
    • Dokumentere i virksomhetens journalsystem.
    • Utføre nødvendig saksbehandling.
    • Holde oversikt over tjenesteproduksjon og ventelister.
  • Tilpasse og tilrettelgge for hørselsrehabilitering
    • ​Kartlegge brukers behov i forhold til hørselsnedsettelse.
    • Søke og bestille hjelpemidler.
    • Montere hjelpemidler.
    • Gi opplæring/veiledning/oppfølging/rådgivning om hjelpemidler.
    • Bytte/reparasjon av hjelpemidler.
    • Administrere kommunalt korttidslager for hørselstekniske hjelpemidler.
    • Formidle faglig informasjon angående hørselstekniske hjelpemidler til samarbeidspartnere i kommunen. 

Felles: 

  • Medansvar for et godt arbeidsmiljø
  • Holde seg oppdatert på virksomhetens Kvalitetssystem og sikre at gjeldene rutiner følges.
  • Holde seg faglig oppdatert og bidra til et levende og utviklende fagmiljø.
  • Fremme hensikstmessig kommunikasjon og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere internt og eksternt.
  • Stillingsinnehaver kan bli tildelt oppgaver som ikke er nevnt i stillingsinstruksen dersom dette er hensikstsmessig for driften. 

Eventuelle tilleggsfunksjoner, fullmakter og ansvarsområder

Funksjon/ansvar/fullmakt 

Innhold\ansvar