Aktuell for: Hørselskonsulent
Tittel |
Hørselskonsulent |
Stillingsinnehaver |
|
Organisatorisk Plassering |
|
Rapporterer til |
|
Stillingsstørrelse |
|
Hovedoppgaver og ansvarsområder
Hovedoppgave: Tilrettelegge for hørselshemmede.
Ansvarsområde: Alle kommunens innbyggere med redusert hørsel.
Arbeidsoppgaver:
- Arbeide tverrfaglig
- Samarbeide med andre instanser som hjelpemiddelsentralen, leverandører og med private og offentlige virksomheter.
- Dokumentere og formidle egen virksomhet.
- Dokumentere i virksomhetens journalsystem.
- Utføre nødvendig saksbehandling.
- Holde oversikt over tjenesteproduksjon og ventelister.
- Tilpasse og tilrettelgge for hørselsrehabilitering
- Kartlegge brukers behov i forhold til hørselsnedsettelse.
- Søke og bestille hjelpemidler.
- Montere hjelpemidler.
- Gi opplæring/veiledning/oppfølging/rådgivning om hjelpemidler.
- Bytte/reparasjon av hjelpemidler.
- Administrere kommunalt korttidslager for hørselstekniske hjelpemidler.
- Formidle faglig informasjon angående hørselstekniske hjelpemidler til samarbeidspartnere i kommunen.
Felles:
- Medansvar for et godt arbeidsmiljø
- Holde seg oppdatert på virksomhetens Kvalitetssystem og sikre at gjeldene rutiner følges.
- Holde seg faglig oppdatert og bidra til et levende og utviklende fagmiljø.
- Fremme hensikstmessig kommunikasjon og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere internt og eksternt.
- Stillingsinnehaver kan bli tildelt oppgaver som ikke er nevnt i stillingsinstruksen dersom dette er hensikstsmessig for driften.
Eventuelle tilleggsfunksjoner, fullmakter og ansvarsområder