Aktuell for: Hjelpemiddeltekniker
Tittel |
Hjelpemiddeltekniker |
Stillingsinnehaver |
|
Organisatorisk Plassering |
|
Rapporterer til |
|
Stillingsstørrelse |
|
Hovedoppgaver og ansvarsområder
Hovedoppgave: Levere, returnere, reparere og vedlikeholde hjelpemidler til innbyggerne i kommunen.
Ansvarsområde: Alle kommunens innbyggere.
Arbeidsoppgaver:
- Arbeide tverrfaglig.
- Samarbeide med andre instanser, som Hjelpemiddelsentral, leverandører, terapeuter og kommunale virksomheter.
- Dokumentere og formidle egen virksomhet.
- Dokumentere i virksomhetens journalsystem
- Utføre nødvendig saksbehandling
- Bestille deler
- Veilede og informere brukere.
- Lage avtaler og holde brukere informert om reparasjoner og levering/retur..
- Reparere, montere og demontere hjelpemidler, i henhold til rutiner og samarbeidsavtale med NAV-Hjelpemiddelsentral.
- Utlevering- og retur av hjelpemidler.
- Medansvar for det kommunale korttidslageret for hjelpemidler.
- Sørge for orden, kvalitet og påfyll av varer.
- Resirkulering av kommunale hjelpemidler.
- Vask, teknisk sjekk og reparasjon av tilbakeleverte kommunale hjelpemidler.
Felles:
- Medansvar for et godt arbeidsmiljø
- Holde seg oppdatert på virksomhetens Kvalitetssystem og sikre at gjeldene rutiner følges.
- Holde seg faglig oppdatert og bidra til et levende og utviklende fagmiljø.
- Fremme hensiktsmessig kommunikasjon og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere internt og eksternt.
- Stillingsinnehaver kan bli tildelt oppgaver som ikke er nevnt i stillingsinstruksen, hvis dette er hensiktsmessig for driften.
Eventuelle tilleggsfunksjoner, fullmakter og ansvarsområder