Hjelpemiddeltekniker - Stillingsbeskrivelse v. 1.1

Aktuell for: Hjelpemiddeltekniker

Tittel Hjelpemiddeltekniker
Stillingsinnehaver            
Organisatorisk Plassering  
Rapporterer til  
Stillingsstørrelse  
Hovedoppgaver og ansvarsområder

Hovedoppgave: Levere, returnere, reparere og vedlikeholde hjelpemidler til innbyggerne i kommunen. 

Ansvarsområde: Alle kommunens innbyggere. 

Arbeidsoppgaver: 

  • Arbeide tverrfaglig. 
    • ​Samarbeide med andre instanser, som Hjelpemiddelsentral, leverandører, terapeuter og kommunale virksomheter.
  • Dokumentere og formidle egen virksomhet.
    • ​Dokumentere i virksomhetens journalsystem
    • Utføre nødvendig saksbehandling
    • Bestille deler
    • Veilede og informere brukere.
    • Lage avtaler og holde brukere informert om reparasjoner og levering/retur..
  • Reparere, montere og demontere hjelpemidler, i henhold til rutiner og samarbeidsavtale med NAV-Hjelpemiddelsentral. 
  • Utlevering- og retur av hjelpemidler.
  • Medansvar for det kommunale korttidslageret for hjelpemidler.
    • ​Sørge for orden, kvalitet og påfyll av varer.
  • Resirkulering av kommunale hjelpemidler.
    • Vask, teknisk sjekk og reparasjon av tilbakeleverte kommunale hjelpemidler. 

Felles: 

  • Medansvar for et godt arbeidsmiljø
  • Holde seg oppdatert på virksomhetens Kvalitetssystem og sikre at gjeldene rutiner følges.
  • Holde seg faglig oppdatert og bidra til et levende og utviklende fagmiljø.
  • Fremme hensiktsmessig kommunikasjon og samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere internt og eksternt.
  • Stillingsinnehaver kan bli tildelt oppgaver som ikke er nevnt i stillingsinstruksen, hvis dette er hensiktsmessig for driften. 

Eventuelle tilleggsfunksjoner, fullmakter og ansvarsområder

Funksjon/ansvar/fullmakt 

Innhold\ansvar