Profil - Oppskrift - Elektroniske meldinger - Avvise feilsendt melding v. 1.3

Hensikt

Meldinger som er sendt til feil adressat kan avvises fra den sentrale meldingsboksen.

 

Gjelder for

Forvaltning og koordinering 

Hjemmetjenester og rehabilitering 


Ansvarlig for gjennomføring 

 

Forvaltning - meldingsansvarlige i avdeling 1 - koordinering og mottak. 

Enhet for rehabilitering som behandler elektroniske meldinger til ergo- og fysioterapeuter 

 

Beskrivelse

Merk meldingen med Fordelt til ansvarlig. Dine initialer kommer automatisk.

em1_1.png

 

Lukk opp Mine ubeh. meld. Trykk Oppfrisk.

em2.png

 

Finn aktuell melding, Trykk Svar

em3_1.png

 

Klikk OK

em5_1.png

 

Velg tjenestested 

em5.png

 

Velg  Meldingstype – Avviksmelding

em6_1.png

 

Avvik – velg fra nedtrekksmeny

em7_1.png

 

Skriv i notatfeltet:

Meldingen er sendt feil

  • Bruker er ikke registrert i fagprogrammet Profil. Melding må sendes på annen måte til * enhet/avdeling i kommunen.
  • Bruker bor i * kommune ikke i Kristiansand

 

Applikasjonskvitteringer

Alle kan ferdigstilles uten å åpnes.

 

Slette meldinger mottatt og avvik sendt

Det er nå mulig å slette meldinger med ukjent bruker. Slik sletting vil fjerne alle spor etter meldingene. Både mottatt melding og sendt avviksmelding skal slettes.

En må imidlertid være oppmerksom på at sendt avviksmelding ikke vil være mulig å slette før applikasjonskvittering er mottatt. Det kan derfor være lurt å sjekke at applikasjonskvitteringen er kommet dagen etter på siden den ikke kommer umiddelbart.

Når det er kommet applikasjonskvittering:

Merk meldingen som skal slettes

Trykk symbolet Slett merket rad

Slett_merket_rad_-_elektronisk_melding.png

Lagre (Klikk på Lagre-knappen) og deretter kryss i høyre hjørne for å gå ut at bildet.

Dersom du får denne beskjeden klikk på Yes for å Lagre:

_nsker_du_lagre.png