Legge til og slette roller i organisasjonsstrukturen i HRM - prosedyre v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre enhetlig håndtering av innmelding av roller i HRM

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder for Lønn

 

Ansvar for gjennomføring

Medarbeidere som har ansvar for Post Lønn

 

Beskrivelse

All endring av roller i organisasjonsstrukturen skjer på bakgrunn av innsending av skjema (kommer i innboksen til Post Lønn) eller ved epost til Post Lønn direkte fra enheten. 

  1. Sjekk først om vedkommende allerede har en av rollene: Leder, Anviser og attestant. Dette kan du se i fanen Organisasjonsstruktur på STI. Dersom nei, varsle fagansvarlig (Gro eller Marion) som gir vedkommende rettigheter i HRM. Når du har varslet fagansvarlig, gå til neste steg.
  1. Åpne organisasjonsstrukturen i HRM og gå inn på korrekt enhet og åpne fane: Roller/Oppgaver. Velg Ajourhold av innehavere og legg inn/slett aktuelle rolleinnehavere. Dersom du legger inn rollen Leder, sjekk at nivåene over har leder, nærmeste nivå over skal normalt ha samme leder som 6-sifret ansvar. 

 

Når det kommer meldinger om manglende leder til Post Lønn fra:

Info.PowerShell@kristiansand.kommune.no

må vi purre enheten for å få oppgitt ny leder. Eventuelt midlertidig leder dersom ny leder ikke er ansatt enda.