Oppstartsfase (endring av reguleringsplan) v. 2.3

Oppstartsmøte

  • Saksbehandler avklarer møtedato for oppstartsmøte med planleder og innkaller forslagsstiller.
  • Gebyr sendes, se arbeidsbeskrivelse.
  • Utkast til referat - oppstartsmøte sendes planleder og plan- og bygningssjef senest mandagen før oppstartsmøtet.
  • I det formelle oppstartsmøtet går saksbehandler gjennom det forberedte oppstartsmøtereferatet, herunder administrasjonens innstilling til foreslåtte endringer. Det skal avtales hvilke endringer som skal gjøres, og om forslagsstiller eller kommunen skal innarbeide endringen i plankart og bestemmelser.
  • Etter oppstartsmøtet ferdigstiller saksbehandler referatet som sendes til godkjenning hos planleder og plan- og bygningssjef i plan&build. Referatet sendes ut senest to uker etter møtet.
  • Adresseliste produseres, se arbeidsbeskrivelse.
  • Saksbehandler informerer geodata dersom det er gjort endringer på plannavn eller planavgrensning, slik at de kan legge ut planområdet i oppstartsbasen på kommunens kartløsning på nett og i GisLine. 

 

Kunngjøring av planoppstart

  • Når oppstartsvarsel er mottatt, gir saksbehandler beskjed til merkantil om at oppstartsvarselet kan publiseres på kommunens hjemmeside og til geodata om at planen kan endre status i planregisteret
  • Når kommunen selv er forslagsstiller, skal oppstartsvarselet sendes ut og publiseres på kommunens hjemmeside. 
  • Send samtidig en kort tekst til merkantil som forklarer hensikten med planarbeidet. Merkantil legger denne inn på «kort fortalt» på planens side på kommunens hjemmeside.
  • Sjekk at riktige dokumenter er lagt ut på kommunens hjemmeside, og at planområdet er markert i oppstartsbasen på kommunens kartløsning på nett og i GisLine.
  • Delta som observatør på medvirkningsmøter i varslingsperioden. Se medvirkningsveileder.

 

Maler

 

Aktuelle lenker