Hensikt
Å sikre en ryddig og oversiktlig prosess for tildeling som skaper åpenhet for både bestiller og utfører.
Prosedyren gjelder primært ved tildeling av bolig med bemanning i Livsmestring.
Gjelder for
Forvaltning og koordinering
Livsmestring
Beskrivelse
Når det blir ledig leilighet:
- Saksbehandlere i Forvaltning og koordinering går gjennom ventelisten for å se på aktuelle kandidater.
- Id-numre på aktuelle kandidater sendes til avdelingsleder ved den aktuelle bolig minst 1 uke før tildelingsmøte. Hensikten er at tjenesten skal kunne lese seg opp på brukeren(e) og danne seg en forståelse av bistandsbehov, samt se dette opp mot sammensetning i boligen.
Tjenesten må selv sørge for nødvendig tilgang til kandidatene gjennom sin egen ressursperson i Profil. Tilgang gis tidsbegrenset for 14 dager.
- Fagkoordinator bolig sender ut innkalling til tildelingsmøte. Id-nummer på aktuelle kandidater legges ved i innkallingen.
De som deltar på tildelingsmøtet er:
- Enhetsleder Forvaltning
- Fagkoordinator bolig Forvaltning
- Saksbehandler bolig Forvaltning
- Representant fra aktuell bolig
- Oppfølgere for aktuelle brukere
- Tildelingsmøte gjennomføres. Saksbehandler forteller om de(n) aktuelle kandidat(ene). Argumenter for/imot tildeling legges fram. Sammensetning av leietakere i boligen vil være en del av vurderingen i tillegg til kandidatenes bistandsbehov.
- Ved behov kan avdelingsleder for boligen undersøke personalgruppens synspunkter på saken.
- Ved uenighet har Forvaltning og koordinering beslutningsmyndighet for tildelingen.