Avklaring av nye saker (BHT) v. 1.0

 

Hensikt

Sikre ivaretakelse og oppfølging, samt redusere grad av feil/miskommunikasjon, av innmeldte saker til BHT.

 

Gjelder for

Alle ansatte i BHT.

 

Ansvar for gjennomføring

Leder av BHT. Ved leders fravær har stedfortreder ansvar.

 

Beskrivelse

Saker skal i hovedsak meldes til BHT på portal. Hvis ansatte får saker på e-post eller via telefon skal disse overføres og opprettes som ny sak av den ansatte i portal slik at alle bestillinger samles ett sted. 

Saker tas opp til fordeling og gjennomgang hver tirsdag og torsdag.

Gjennomgang/avklaring av sak:

  • Innhold i sak vurderes for å avgjøre:
    • om sak skal følges opp av BHT- eller andre i organisasjon, evt. i ordinær linje (eks. behandling av ansattes fysiske eller psykiske helse),
    • hvem i BHT som har best kompetanse og kapasitet til å følge opp saken,
    • omfang av sak (også ihht. definerte punkter i samarbeidsplan).
  • Saker som avvises gjelder:
    • pågående personalsaker; dette henvises til personalenheten,
    • behandling av ansatte, gjelder både fysisk og psykisk; behandling skal foregå i det ordinære tjenesteapparatet,
    • lederveiledning/lederstøtte; det er personal sitt ansvar. Unntak; som forebygging av sykefravær kan BHT veilede/coache på det å stå i krevende situasjoner/arbeid. 

Den som har meldt sak skal innen tre virkedager få tilbakemelding på hvem som er ansvarlig fra BHT sin side. 

 

Definisjoner

 

 

Vedlegg og referanser