Hensikt
Sikre ivaretakelse og oppfølging, samt redusere grad av feil/miskommunikasjon, av innmeldte saker til BHT.
Gjelder for
Alle ansatte i BHT.
Ansvar for gjennomføring
Leder av BHT. Ved leders fravær har stedfortreder ansvar.
Beskrivelse
Saker skal i hovedsak meldes til BHT på portal. Hvis ansatte får saker på e-post eller via telefon skal disse overføres og opprettes som ny sak av den ansatte i portal slik at alle bestillinger samles ett sted.
Saker tas opp til fordeling og gjennomgang hver tirsdag og torsdag.
Gjennomgang/avklaring av sak:
- Innhold i sak vurderes for å avgjøre:
- om sak skal følges opp av BHT- eller andre i organisasjon, evt. i ordinær linje (eks. behandling av ansattes fysiske eller psykiske helse),
- hvem i BHT som har best kompetanse og kapasitet til å følge opp saken,
- omfang av sak (også ihht. definerte punkter i samarbeidsplan).
- Saker som avvises gjelder:
- pågående personalsaker; dette henvises til personalenheten,
- behandling av ansatte, gjelder både fysisk og psykisk; behandling skal foregå i det ordinære tjenesteapparatet,
- lederveiledning/lederstøtte; det er personal sitt ansvar. Unntak; som forebygging av sykefravær kan BHT veilede/coache på det å stå i krevende situasjoner/arbeid.
Den som har meldt sak skal innen tre virkedager få tilbakemelding på hvem som er ansvarlig fra BHT sin side.
Definisjoner
Vedlegg og referanser