Hensikt
Stilgjengelighet av nødvendig forbruksmateriell på avdelingen.
Sikre tilgjengelighet av nødvendig forbruksmateriell hos den enkelte bruker.
Definisjoner
På avdelingen:
- Bandasjemateriell
- Sprøyter / kanyler
- Hansker
- Desinfiseringssprit
- Prøvetakingsutstyr
- Smitteutstyr
Hos bruker:
- Stomiutstyr (fås på resept)
- Utstyr til sårstell (tas med etter behov fra sonekontoret)
- Inkontinensutstyr (fås på resept)
- Avfallsposer (kun til bandasjer ol)
Ansvar
Alle ansatte
Beskrivelse
Utstyr til avdelingen:
- Når det begynner å bli tomt for en vare på lageret, skrives dette på listen som henger tilgjengelig.
- Den som er ansvarlig for E-handel besørger bestilling av varer.
- I krisetilfeller kan ansvarlig sykepleier ringe bestillingen inn til NorEngros (behandlingsutstyr), tlf: 38 14 46 00.
- Laboratorierekvisisjoner + konvolutter bestilles fra sykehuslaboratoriet tlf: 38 07 34 50/51, eller via https://sshf.no/helsefaglig/Laboratoriehandboka#bestilling-av-labutstyr. Alle sykepleiere har dette ansvaret.
Utstyr hos bruker:
- Bruker/pårørende har i utgangspunktet selv ansvar for å ordne bestilling av utstyr. Vi er behjelpelige ved behov dersom bruker selv ikke kan besørge dette.
- Se egen bestillingsperm.
- Dersom det mangler resept på utstyr, må fastlege kontaktes.
- Hver enkelt har ansvar for å gi beskjed/skrive beskjed dersom det mangler utstyr slik at dette kan bli tatt med til bruker.