Bestilling av medisinsk utstyr v. 1.0

Hensikt

Stilgjengelighet av nødvendig forbruksmateriell på avdelingen.
Sikre tilgjengelighet av nødvendig forbruksmateriell hos den enkelte bruker.

Definisjoner

På avdelingen:

  • Bandasjemateriell
  • Sprøyter / kanyler
  • Hansker
  • Desinfiseringssprit
  • Prøvetakingsutstyr
  • Smitteutstyr

Hos bruker:

  • Stomiutstyr (fås på resept)
  • Utstyr til sårstell (tas med etter behov fra sonekontoret)
  • Inkontinensutstyr (fås på resept)
  • Avfallsposer (kun til bandasjer ol)

Ansvar

Alle ansatte

Beskrivelse

Utstyr til avdelingen:

  • Når det begynner å bli tomt for en vare på lageret, skrives dette på listen som henger tilgjengelig.
  • Den som er ansvarlig for E-handel besørger bestilling av varer.  
  • I krisetilfeller kan ansvarlig sykepleier ringe bestillingen inn til NorEngros (behandlingsutstyr),  tlf: 38 14 46 00.
  • Laboratorierekvisisjoner + konvolutter bestilles fra sykehuslaboratoriet tlf: 38 07 34 50/51, eller via https://sshf.no/helsefaglig/Laboratoriehandboka#bestilling-av-labutstyr. Alle sykepleiere har dette ansvaret.

Utstyr hos bruker:

  • Bruker/pårørende har i utgangspunktet selv ansvar for å ordne bestilling av utstyr. Vi er behjelpelige ved behov dersom bruker selv ikke kan besørge dette.
  • Se egen bestillingsperm.
  • Dersom det mangler resept på utstyr, må fastlege kontaktes.
  • Hver enkelt har ansvar for å gi beskjed/skrive beskjed dersom det mangler utstyr slik at dette kan bli tatt med til bruker.