Hensikt
Sikre at bruker som ikke mestrer å skaffe seg varer selv får middager og matvarer som er bestilt
Definisjon
Middagsbestilling fra Kjøkkenservice, og bestilling av andre varer fra butikk. Avdelingene har egne avtaler med butikker om utkjøring av varer.
Ansvar for gjennomføring
Alle
Beskrivelse
Kjøkkenservice:
- Kontaktinfo:
- Bruker, pårørende eller ansatte melder inn den enkelte bruker og deres behov/ønsker for middag til Kjøkkenservice
- Det kan velges mellom fast middagslevering hvor den enkelte får det som står på menyen den dagen, eller menybestilling hvor det krysses av for type middager og desserter, og antall middager de ønsker levert.
- Det krysses av på menyen for 1 uker i forveien, for de ulike ønsker. Skjemaet legges i kassen for retur til Kjøkkenservice eller sendes på epost
- Middager leveres for hele uken i egen kasse en gang pr uke, enten hjem til den enkelte bruker eller på avdelingen.
- Middager som må leveres ut fortløpende, står på arbeidslister.
- Kjøkkenservice har ansvaret for fakturering.
- Dersom bruker trenger hjelp til å varme maten må den enkelte bruker ha egen mikrobølgeovn.
Lokal matvarebutikk:
- Kontaktinfo: Står på telefon/fax listen på avdelingen.
- Handleliste: Det skal stå på arbeidsplan om bruker trenger hjelp til å lage handleliste.
- Handlelisten faxes/leveres/sendes på epost til butikk.
- Matvarene leveres hjem til brukere 1 x ukentlig, for de som kan åpne døren selv.Dersom bruker ikke har mulighet til å åpne, bestilles matvarer levert på avdeling. Personale tar med varene ut.