Mottak av trygghetsalarmer v. 1.0

Hensikt

  • Sikre bruker nødvendig helsehjelp.
  • Sikre bruker riktig mottak av trygghetsalarmer.
  • Sikre at personalet mottar trygghetsalarmer på riktig og forsvarlig måte.

Definisjoner

Personell mottar SMS og telefonanrop fra Responssenteret om behov for uttrykning etter utløst trygghetsalarm. SMS inneholder kontaktinformasjon på den som har utløst alarmen. De 4 sifrene som står oppgitt i SMS, tilsvarer nøkkelnummer i nøkkelboksen.

Ansvar for gjennomføring

Autorisert helsepersonell.

Beskrivelse

  • Mottak av trygghetsalarm:
    • Besvar telefonoppringing fra Responssenteret. Du har nå overtatt ansvaret for alarmen.
  • Telefonnummer som vises når Responssenteret ringer for å melde en alarm:
    • 671 12 570 (hovednummeret) – Lagres som Alarm 1 på telefonen
    • 468 81 118 (back-up nummer) – Lagres som Alarm 2 på telefonen
  • Ved behov kan vi kontakte Responssenteret på tlf. 671 10 099.
  • Liste med oversikt over alarmnummer knyttet opp mot den enkelte bruker er lett tilgjengelig. Disse tas ut på hver sone fra ProAlert av teknikker, og oversendes aktuell avdeling og Hjemmetjenester natt. Denne oppbevares som back-up på avdelingens kontor.
  • Ved feil på alarmene kontaktes teknikker på Kløvertun på e-post til post.trygghetsalarm@kristiansand.kommune.no.  Se for øvrig egen prosedyre Trygghetsalarmer – Tiltak ved utfall av alarmer og mobiltelefon under beredskap.