Brukerperm
Brukerperm v. 1.0

Hensikt

  • Sikre at ansatte har nødvendig informasjon tilgjengelig hos bruker, for å gi riktig tjeneste.
  • Sikre bruker ensartet og kvalitativ god tjeneste uavhengig av hvilken pleier som utfører tjenesten.

Definisjoner

Brukerinformasjonen er hjemmesykepleiens informasjon. Informasjonen ligger hjemme hos bruker. 

Ansvar

Alle ansatte.

Beskrivelse

  • Alle brukere som har hjemmesykepleietjeneste skal ha en brukerperm i hjemmet. Denne lages så fort som mulig etter første besøk hos bruker.
  • Brukerpermen skal inneholde: 
    • Oppdatert hovedkort med alle kontakter (pårørende, fastlege og primær-/sekundærkontakt), og medisinoversikt (Når det tas utskift må det hukes av i aktuelle «bokser»).
    • Pleieplaner legges ut der dette er nødvendig.
    • Aktuelle signeringslister.
    • Telefonnummer til diverse leverandører som apotek/bandagist, Kjøkkenservice, Joker, eller andre telefonnr. som trengs hos den enkelte bruker.
  • Primær-/sekundærkontakt skal sørge for oppdatering av hovedkort.
  • Det skal også skrives ut et hovedkort (skal inneholde kontakter/sammenfatning/medisiner og primær-/sekundærkontakt) som oppbevares i perm på sonekontor.