Til deg som har vært pasient eller pårørende på Legevakten
Vi vil gjerne høre fra deg, men ikke på epost, siden opplysninger som er sensitive kan komme på avveie.
Legevakten er opptatt av å ha gode retningslinjer og levere god faglig standard. Er du ikke fornøyd med behandlingen eller vil du varsle oss om at det er gjort feil? Har du andre tilbakemeldinger?
Vi har mottatt din epost og vil behandle den skriftlig via vårt elektroniske arkivsystem. Du vil ikke få svar på epost, men enten via brev eller telefon.
Gjelder henvendelsen ikke deg selv eller dine barn under 16 år, så trenger vi fullmakt fra den det gjelder.
Send til oss på følgende adresse:
Kristiansand kommune
Avdeling Kristiansand legevakt,
Postboks 4
4685 Nodeland
Du kan også levere en henvendelse skriftlig i luka på legevakten, helst i lukket konvolutt adressert til ledelsen ved Legevakten. Vi gjør alt vi kan for å svare deg innen 14 dager. Noen ganger kan det gå lenger tid, særlig rundt ferie og høytider.
Pasient- og brukerombudet i Agder kan bistå deg. De gir råd og veiledning for deg som er pasient eller pårørende. All hjelp er gratis, du kan være anonym og de har taushetsplikt. De nås på telefon: 38 24 14 14 eller E-post: agder@pobo.no. Sensitive opplysninger bør ikke sendes på epost.
De fleste ganger kan vi behandle klager på egne tjenester selv. Men du som pasient eller pårørende kan sende klage til Fylkesmannen. Fylkesmannen fører tilsyn med kommunal helsetjenester. Du finner informasjon på https://fylkesmannen.no/nb/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/
MVH Kristiansand legevakt