1.02 Vedlegg 2 - Skriftlig svarmal v. 1.1

 

Til deg som har vært pasient eller pårørende på Legevakten

 

Ros eller ris?

Vi vil gjerne høre fra deg. Legevakten er opptatt av å ha gode retningslinjer og levere god faglig standard. Er du ikke fornøyd med behandlingen eller vil du varsle oss om at det er gjort feil? Har du andre tilbakemeldinger?

Vi vil gjerne at du sender det til oss skriftlig, og ikke på epost, siden opplysninger som er sensitive kan komme på avveie.

Gjelder henvendelsen ikke deg selv eller dine barn under 16 år, så trenger vi fullmakt fra den det gjelder. Vi vil gjerne vite:

  • Hvem er du og hvem er pasient? Husk evt. skriftlig samtykke.
  • Når hadde du kontakt med oss?
  • Hva skjedde?
  • Har du innspill om hvordan vi kan bli bedre?
  • Din kontaktinformasjon og hvordan du foretrekker at vi kontakter deg

Send til oss på følgende adresse eller bruk vedlagt svarkonvolutt.

Kristiansand kommune, avd legevakt

Postboks 4

4685 Nodeland

Du kan også levere en henvendelse skriftlig i luka på legevakten, helst i lukket konvolutt adressert til ledelsen ved Legevakten. Vi gjør alt vi kan for å svare deg innen 14 dager. Noen ganger kan det gå lenger tid, særlig rundt ferie og høytider.

Pasient- og brukerombudet i Agder kan bistå deg. De gir råd og veiledning for deg som er pasient eller pårørende. All hjelp er gratis, du kan være anonym og de har taushetsplikt. De nås på telefon: 38 24 14 14 eller E-post: agder@pobo.no. Sensitive opplysninger bør ikke sendes på epost.

De fleste ganger kan vi behandle klager på egne tjenester selv. Men du som pasient eller pårørende kan også sende klage til Fylkesmannen. Fylkesmannen fører tilsyn med kommunal helsetjenester. Du finner informasjon på https://fylkesmannen.no/nb/Nyheter/2016/11/Hvordan-klage-pa-helse--og-omsorgstjenester/

 

 

MVH Kristiansand legevakt