Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at kommunen får inn husleie for de kommunale boligene.
Gjelder for
Forvaltning og koordinering
Ansvar for gjennomføring
Merkantil koordinator
Saksbehandlere
Avdelingsleder i avdeling 3.
Beskrivelse
Oppgaver når NY AVTALE
Saksbehandler:
Legger avtale (signert av bruker og saksbehandler) i posthylla til merkantilt koordinator med ansvar for dette.
Husk å merke med hvilken ytelse det gjelder.
Merkantil koordinator
- Skriver følgebrev: Oppstart i saksbehandlers navn i Postjournalen i Profil
- Ta kopi av avtalen og legg til skanning om ikke allerede skannet inn.
- Send avtalen + følgebrev til:
- NAV / Trekk i trygd (internpost).
- Bruker (elektronisk, post ut)
- Ta kopi til «Trekk i trygd» perm.
- Registrer Merknad i Tjenestebildet for aktuell bolig-tjeneste i Profil:
- Skriv «trekk i trygd/AAP» i Merknadsfeltet
- Legg inn opplysninger i Trekk i trygd skjema i SharePoint /Fellesområde / Dokumenter / Avdeling 3 bolig og tjenesteforvaltning / Bolig / Trekk i trygd.
Oppgaver ved ENDRING/STOPP AV HUSLEIE:
- Det kjøres liste i Plania over alle leietakere en gang i måneden. Her hentes det ut informasjon om endring i husleie.
- Ved fornyelser av kontrakt og oppsigelser sender saksbehandler fortløpende saken videre til merkantil i Plania.
- Skriv et notat i pasientjournalen.
- Endre/fjerne opplysninger i "Trekk i trygd"-skjemaet i SharePoint.
- Skriv brev om endring/stopp trekk i trygd/trekk i AAP i postjournalen i Profil og send brev ut som ved oppstart og ta kopi til permen.