Husleietrekk fra trygd/AAP - prosedyre v. 1.1

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at kommunen får inn husleie for de kommunale boligene.
 

Gjelder for

Forvaltning og koordinering 
 

Ansvar for gjennomføring

Merkantil koordinator 

Saksbehandlere 

Avdelingsleder i avdeling 3.
 

Beskrivelse


Oppgaver når NY AVTALE

Saksbehandler:
Legger avtale (signert av bruker og saksbehandler) i posthylla til merkantilt koordinator med ansvar for dette.
Husk å merke med hvilken ytelse det gjelder. 
 

Merkantil koordinator 

  • Skriver følgebrev: Oppstart i saksbehandlers navn i Postjournalen i Profil
  • Ta kopi av avtalen og legg til skanning om ikke allerede skannet inn.
     
  • Send avtalen + følgebrev til:
    • NAV / Trekk i trygd (internpost).
    • Bruker (elektronisk, post ut)
       
  • Ta kopi til «Trekk i trygd» perm.
     
  • Registrer Merknad i Tjenestebildet for aktuell bolig-tjeneste i Profil:
    • Skriv «trekk i trygd/AAP» i Merknadsfeltet
       
  • Legg inn opplysninger i Trekk i trygd skjema i SharePoint /Fellesområde / Dokumenter / Avdeling 3 bolig og tjenesteforvaltning / Bolig / Trekk i trygd.

 

Oppgaver ved ENDRING/STOPP AV HUSLEIE:

  • Det kjøres liste i Plania over alle leietakere en gang i måneden. Her hentes det ut informasjon om endring i husleie. 
     
  • Ved fornyelser av kontrakt og oppsigelser sender saksbehandler fortløpende saken videre til merkantil i Plania. 
     
  • Skriv et notat i pasientjournalen. 
     
  • Endre/fjerne opplysninger i "Trekk i trygd"-skjemaet i SharePoint. 
     
  • Skriv brev om endring/stopp trekk i trygd/trekk i AAP i postjournalen i Profil og send brev ut som ved oppstart og ta kopi til permen.