Hensikt
Sørge for at alle teknikere sjekke CMP på samme måte
Gjelder for
Koordinator, samt teknkerne. Endringer siden forrige versjon er gule.
RS (Responssenteret) får i dag mail umiddelbart på tekniske feil på alarmer i gruppen "Kritiske Alarmer". De får mail om følgende feil:
Ingen kontakt med portalen | Strømavbrudd og akkumulator er lav | Sender er utenfor område | Mislykket brukeranrop (meldes på alle alarmer i kommuen) |
Følgende Driftsstatuser blir kontrollert av Elcom Sør i helger og på bevegelige helligdager:
(De skal ikke bry seg om alarmer i gruppen "Kritiske Alarmer").
Status: |
Beskrivelse: |
Håndtering: |
Ingen kontakt med portalen |
Alarmen har ikke kontakt med CMP, enten fordi den er avslått, eller fordi det er problemer med dekningen i området. Så lenge vi ikke får beskjed om redusert dekning fra Telenor, må vi anta den er avslått. |
|
Strømavbrudd og akkumulator lav |
Alarmen har mistet strømtilførsel, og batteriet er snart tomt. Batteri varer normalt 2-3 døgn. |
|
Følgende statuser (i tillegg til de over) blir håndtert av Teknisk på dagtid:
Status: |
Beskrivelse: |
Håndtering: |
Akkumulator lav |
Dårlig batterikapasitet |
|
Sender er utenfor område |
En sensor har ikke lengre kontakt med alarmen. Normalt har bruker reist av sted med smykke på seg. Etter ca 72 timer slutter smykket å forsøke å opprette forbindelse med alarmen. Kan også være avslått INKA ol. |
|
Batteri i tilbehør lavt |
En eller flere sensorer har dårlig batteri. |
|
Mislykket Brukeranrop |
|
|
Alle enheter med kommentar, men som har normal status uten feil: | Det er viktig å fjerne kommentarer som ikke er gyldige lengre, ellers vil vi ikke oppdage noe feilstatuser... | Fjern kommentarer som ikke lengre er gyldige, endre kommentar ved behov (forlenget KORT-opphold osv), ev purr på Tjenesten ved behov. |
Alle feil-statuser i gruppen "Kritiske Alarmer" |
Her skal tjenesten ha fått beskjed om å kontrollere feilstatuser fotløpende. Ser vi noen som henger igjen, sjekker vi i Profil om det er en årsak til dette (institusjon/bortreist ol. |
Kommenter i CMP om det er årsak til at feilen ikke er rettet. hvis ikke, annuler feilmeldingen i CMP og purr ut tjenesten. De vil da ila få timer få nok en telefon fra RS hvis de ikke har rykket ut på feilen. |