Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at vi avdekker manglende eller for mye refusjon.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte som jobber med fravær på Lønn
Akutuelle saksbehandlere på Lønn
Det finnes tre måter å finne refusjon som vi mangler eller som vi har fått for mye.
Etter hver kjøring sjekk refusjonsbilde at du har fått krav for riktig periode, at du ikke har fått dobbelt krav, om det ligger utestående krav fra før.
De sender mailer til alle når de oppdager feil som de ikke har tid til å rette. I mailen for dere tips hva bør det gjøres og hva kan være årsak for differansen.
Rapporten bør kjøres 3 måneder tilbake i tid. For eksempel i juni kjører vi januar-mars. I juli kjører vi januar-april, i august kjører vi januar-mai. Grunnen at vi kjører samme måneder flere ganger er at NAV noen ganger ikke retter feilen, så vi må ha ytterlig oppfølging. Rapporten kan kjøres til Excel. Si fra hvis du trenger hjelp med Excel tabellen.
Alltid finn ut først at feilen ikke ligger hos oss. For eksempel:
NAV – før du ringer NAV tenk to ganger om du har grunn til det. Her er viktig å sjekke når er dokumentasjon levert til NAV og har NAV hatt tid til å behandle refusjonskrav. Når du ringer NAV, skriv i tekstfeltet på kravlinja at du har purret NAV, dato og initialer.