Hensikt
Å sikre at man gode rutiner slik at en pårørende kan overta trygghetsalarmen dersom det er ønske om dette.
Forvaltning og koordinering
Innbyggertorget
Hjemmetjenester og rehabilitering
Livsmestring
Omsorgssenter
Teknikere på Kløvertun
Ansatte i Innbyggertorget som behandler henvendelser
Saksbehandlere i Forvaltning og koordinering
Når bruker flytter på sykehjem eller dør skal fagkonsulenter Velferdsteknologi og Hjelpemiddelforvaltning ved Kløvertun undersøke om det er ektefelle/samboer som ønsker å overta alarmen før demontering. Dersom det er ønske om overtagelse, blir alarmen værende
1. Fagkonsulenter Velferdsteknologi og Hjelpemiddelforvaltning innhenter informasjon om den som ønsker å overta alarmen
2 . Kløvertun mottak registrerer brukeren om den ikke er registrert fra før.
1. Fagkonsulenter Velferdsteknologi og Hjelpemiddelforvaltning sender mail til post.hs.forvaltning merket Overføring av trygghetsalarm til id *.
2. Forvaltning oppretter sak i Profil og saksbehandler på vanlig måte:
3. Saksbehandler Forvaltning melder til Kløvertun mottak om overføring er innvilget eller avslått
4. Fagkonsulenter Velferdsteknologi og Hjelpemiddelforvaltning registrerer tjenesten ved overføringen. Dersom søknaden blir avslått avslutte de tjenesten og henter inn alarmen.