Digital hjelpemiddelsøknad v. 1.2

Søke digitalt om hjelpemidler på www.nav.no

 

Dette er en beskrivelse av hvordan hjelpemidler søkes digitalt. NAV oppdaterer jevnlig hjemmesiden sin, så det kan være endringer i forhold til det som står her.

Gå inn på Nav.no og velg

 

 Hjelpemidler_og_tilrettelegging.PNG

 

      Velg

Mer_om_hjelpemidler.PNG

Velg

 

 

 

Velg bevegelse

 

       Velg Søknad om hjelpemidler til bevegelse (for hjelpemiddelformidlere), ogSend digitalt

 

Logg deg inn med bank-ID

  Velg Ny sak

Ny_sak.PNG

 

 

 

 

1. BRUKER

Adresse hentes fra folkeregisteret ut ifra fødselsnummer. 

 

Telefonnummer må fylles inn før en kan gå videre

 

2. SIGNATUR

Her må man krysse av for å gå videre

 

3. SITUASJON

Kryss av for det som passer. En må velge et kryss på alle punkter for å gå videre.

 

 

4. HJELPEMIDLER

Nå kommer du inn der du velger Hjelpemidler.

I søkefeltet søker opp på produkt du ønsker. Produktene som kan søkes digitalt kommer opp som den liste der du kan velge ut det produktet du ønsker.

 

Klikk på f.eks Gemino 20

Du får et nytt bilde der du kan velge f.eks antall.

 

 

Ønsker du å søke om flere hjelpemidler gjør du et nytt søk

 

Når du har lagt til alle hjelpemidler du ønsker trykker du på Levering

 

5. LEVERING

Legg inn din kontaktinformasjon:

Levering_og_oppfolging.PNG

Fyll inn hvor hjelpemidlene skal utleveres.

 

Oppfolging_og_utlevering.PNG

Utlevering.PNG

 

6. Oppsummering

Les igjennom og sjekk at informasjonen er riktig.

Trykk på Send inn søknad.

Etter at søknad er sendt:

  • Dokumenter hvilke hjelpemidler som er søkt under Henting/Bringing i profil, som beskrevet i rutine 7700
  • Fullmakt signert av bruker skal skannes inn i postjournal
    • Før på saksbehandler = dine initialer i profil
    • Skriv på Løpenr i profil
    • Send fullmakten til FOK-Skanning i lukket konvolutt. 
    • Forvaltning skanner fullmakten inn i postjournal under "Hjelpemiddelfullmakt digital søknad".