Bruk av kommunekart - prosedyre for v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å gi veiledning i bruken av kommunekart. Denne enkle, webbaserte kartløsningen gir innsyn i kommunens kartdata, og dokumentet forklarer hva tjenesten er, hvor man finner den og hvem man skal varsle ved feil, problemer eller generell support.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder for alle som bruker kommunekart i tjenesteøyemed.

 

Ansvar for gjennomføring

Leder for geografisk informasjon, har ansvar for at prosedyren gjennomføres.  Arbeidsgiver har videre ansvar for at prosedyren er kjent. Ansatte skal følge den.

 

Beskrivelse

Kommunekart-løsningene finnes via kommunens kartportal

For generelt innsyn anbefales Kristiansandskartet 

Det finnes også en proff-versjon med utvidet funksjonalitet - først og fremst tilgang til hjemmelsforhold. 

Tilgang til proff-versjonen styres av Avdeling for geografisk informasjon. Følgende enheter skal ha tilgang:

  • By- og stedsutvikling
  • Dokumentsenteret
  • Innbyggertorg vertskap


Nærmere detaljer om bruk av kommunekart finnes i hjelpefunksjonen under menyen.  Trenger du hjelp kan du kontakte Eyvind Danielsen eller Ilya Palkhanov i Avdeling for geografisk informasjon. Feil, mangler og kommentarer rettes også til disse.

Husk at det er strenge begrensinger på utlevering av hjemmelshaverinformasjon

 

Definisjoner

 

Vedlegg og referanser