Leksehjelp
Leksehjelp v. 1.0

 Leksehjelp

Retningslinjer for tilbud i Kristiansand kommune

 

Kristiansand kommune tilbyr leksehjelptid til elever på 3. -10. trinn.

Formålet er som følger jf.§ 1a-1 i forskrift til Opplæringsloven:

               · gi eleven støtte til læringsarbeidet

               · gi eleven følelse av mestring

               · gi eleven gode rammer for selvstendig arbeid

               · medvirke til utjevning av sosiale forskjeller i utdanningen

Lovhjemmel §13-7 a i Opplæringsloven:

Elevane skal ha rett til å delta på leksehjelptilbodet, men det skal vere frivillig om dei ønskjer å delta.

Rektors ansvar:

  • Informere foresatte om tilbudet til alle elever som omfattes av ordningen
  • Legge til rette for en organisering som er forsvarlig og som gir elevene gode arbeidsbetingelser for læring
  • Å sørge for at skolens regler og rutiner for et inkluderende skolemiljø (§9a) også gjelder i leksehjelptida. Dette innebærer at lekse-hjelperne har fått opplæring i skolens felles regler og verdier for god et trygt og inkluderende læringsmiljø
  • Rektor skal sette av nødvendige ressurser slik at en god kommunikasjon mellom lærere og leksehjelper finner sted

Foresattes ansvar:

  • Skriftlig melde på barn som skal delta
  • Melde fra til skolen dersom barnet skal fritas fra enkelte dager
  • Foresatte har det overordnede ansvaret for å følge opp leksene
  • Leksehjelptiden erstatter ikke foresattes oppfølgingsansvar og engasjement for egne barn
  • Melde fra til skolen dersom leksene ikke er godt nok tilrettelagt

Leksehjelpers ansvar:

  • Gi veiledning tilpasset elevenes behov og som bidrar til gode arbeidsrutiner for elevene
  • Bidra til gode arbeidsbetingelser for elevene tilpasset oppgavenes art
  • Gi faglig veiledning og støtte 
  • Melde til lærerne til de elever som ikke får godt nok tilrettelagt lekse

Elever:

  • Elever må være påmeldt for å kunne delta
  • Er eleven påmeldt, forutsettes det at eleven møter opp hver gang
  • Eventuelle fravær fra leksehjelpen skal meldes til kontaktlærer
  • Elevene skal være til stede tiden ut, og tiden skal brukes til skolearbeid
  • Det er viktig at elevene selv er motivert for å delta på leksehjelp
  • Det skal være arbeidsro

 

Forslag til modell i Kristiansand

3. & 4. trinn - 2 timer/uke

5. - 7. trinn - 3 timer/uke

8. -10. trinn - 3 timer/uke

Skolene kan selv vurdere på hvilket trinn leksehjelpen skal gis for å oppnå størst utbytte av læringsarbeidet? Skolen kan selv organisere gruppene vurdert ut fra pedagogisk forsvarlige gruppestørrelse. Det som er vesentlig i forhold til kommunens forpliktelse er at elevene totalt sett mottar 8 uketimer timer leksehjelp i løpet av grunnskolen. 

Begrunnelse

Leksehjelpen skal kunne benyttes der den gir størst effekt på læringsarbeidet. Arbeidsgruppen vurderer det til å være fra 3. trinn og oppover. Videre skal modellen gi skolene stor frihet til å utnytte ressursen der den trengs mest. Timeressursen blir fordelt på hovedtrinn slik at vi sikrer at elevene får 8 timer leksehjelp i løpet av grunnskolen, men det er opp til skolen å fordele den på det enkelte trinn innenfor hovedtrinnet. Endringer i hvordan skolen fordeler ressursen må ikke gå på bekostning av elevens rett til 8 timer leksehjelp i løpet av grunnskolen.


Gjeldende lovverk

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1998-07-17-61


Opplæringslovens § 13-7a. Plikt for kommunen til å ha tilbod om leksehjelp

Kommunen skal ha eit tilbod om leksehjelp i grunnskolen. Tilbodet skal vere gratis for elevane. Elevane skal ha rett til å delta på leksehjelptilbodet, men det skal vere frivillig om dei ønskjer å delta.

For krav om politiattest gjeld reglane i § 10-9.

Den som skal tilsetjast fast eller mellombels i grunnskolen eller i vidaregåande skole, i musikk- og kulturskolen etter § 13-6, i skolefritidsordninga etter § 13-7 eller for å gi leksehjelp etter § 13-7 a, må leggje fram politiattest med tilsvarande innhald som er nemnd i politiregisterlova § 39 første ledd. Kravet gjeld også for personar som skal tilsetjast fast eller mellombels i skoleliknande aktivitetstilbod. Skoleliknande aktivitetstilbod vil seie aktivitetstilbod i regi av skoleeigaren med tilknyting til skolen, og som har karakter av opplæring.

Departementet gir nærmare forskrifter om leksehjelptilbodet.

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724

Forskriften § 1A-1.Leksehjelp i grunnskolen

Kommunen skal tilby leksehjelp, jf. opplæringslova § 13-7a, med til saman åtte timar kvar veke til elevar i grunnskolen. Dei åtte timane fordelast fritt på årstrinna slik kommunen avgjer. Formålet med leksehjelpa er å gi eleven støtte til læringsarbeidet, kjensle av meistring og gode rammer for sjølvstendig arbeid. Leksehjelpa skal og medverke til å utjamne sosial ulikskap i opplæringa. Leksehjelpa er ikkje ein del av opplæringa til eleven, men skal sjåast i samanheng med opplæringa. Leksehjelpa skal gi eleven hjelp med skolearbeidet. Kommunen er ansvarleg for leksehjelpa og vel korleis leksehjelpa skal organiserast.

Kommunen pliktar å informere foreldra om retten til leksehjelp og tilbodet som gis. Kommunen pliktar å sørgje for at elevane har eit godt psykososialt miljø i leksehjelpa som fremjar helse, trivsel og læring. Dersom ein tilsett har kunnskap eller mistanke om at eleven sin rett ikkje blir oppfylt skal den tilsette undersøkje saka, varsle kommunen og om nødvendig og mogleg sjølv gripe inn. Eleven og foreldre kan be om tiltak som vedkjem det psykososiale miljøet. Kommunen pliktar snarast mogleg å behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Dersom vedtak ikkje er fatta innan rimeleg tid kan eleven og foreldre klage som om vedtak vart fatta. Kommunen plikter å sørgje for forsvarleg tilsyn med elevane i leksehjelpa. Gruppa må ikkje vere større enn det som er trygt og pedagogisk forsvarleg. Leksehjelpa skal vere gratis for eleven. Dersom leksehjelpa blir organisert som ein del av 4 skolefritidsordninga, kan kommunen ikkje ta betalt for den tida eleven mottek leksehjelp etter denne føresegna. Dette gjeld og for elevar som ikkje deltek i skolefritidsordninga elles.