OBS: dersom det som kommer fram i samtaler er dokumentasjonspliktig MÅ det opprettes og skrives et journalnotat
Avdelingsleders oppgaver
|
Oppgave
|
Kommentarer
|
Huk av
|
Avklare innflyttingsdato
|
|
|
Tildele primærkontakt/sekundærkontakt
|
Primær:
Sekundær:
|
|
Ansvarliggjøre en ansatt for mottakelse av ny beboer (hvis ikke primærkontakt/ sekundærkontakt er til stede)
|
Navn:
|
|
Planlegge mottak av ny beboer
ANSVAR: Primær eller sekundær kontakt, eller personal på vakt ansvarliggjort av avdelingsleder.
|
Oppgave
|
Kommentarer
|
Huk av
|
Kontakt med stedet beboeren kommer fra
|
- Innhente opplysninger om beboer og vedkommendes hjelpebehov
- Lese overflytningsnotat i Profil
- Avtale ankomsttidspunkt
|
|
Kartlegge behov for hjelpemidler og nødvendig utstyr
|
- Hjelpemidler
- Velferdsteknologi, for eksempel trygghetsalarm
- Nødvendig utstyr: inkontinensutstyr, sårstell, osv.
|
|
Vedtak- hva står i vedtaket |
- Foreligger det spesielle vedtak i forhold til hjelp eller aktivitet
- Sikre at vedtaket kan bli satt i verk, evt. oppdatere arbeidslister
- Handling av mat
- Hjemmehjelp
- Støttekontakt/dagsenter
|
|
|
Medisinadministrasjon
|
- Avklare hjelp til medisiner
- Sikre at beboer har tilstrekkelig medisiner/dosetter med seg og at evt. multidose blir flyttet over
|
|
Mat |
- Allergier/religion
- Innkjøp
- Kjøkkenservice
|
|
Klargjøring av rom/leilighet |
- Gjøres etter lokale rutiner
|
|