Sjekkliste 1 - Forberedelse til mottak av ny beboer i bolig med bemanning og omsorgssenter v. 1.2

OBS: dersom det som kommer fram i samtaler er dokumentasjonspliktig MÅ det opprettes og skrives et journalnotat

Profil - Oppskrift - Forhåndssamtale

 

  Avdelingsleders oppgaver

  Oppgave

  Kommentarer

  Huk av

  Avklare innflyttingsdato

 

 

 

  Tildele primærkontakt/sekundærkontakt

  Primær:

 

  Sekundær:

 

 

 Ansvarliggjøre en ansatt for mottakelse av ny beboer (hvis ikke primærkontakt/ sekundærkontakt er til stede)

  Navn:

 

  Planlegge mottak av ny beboer

  ANSVAR: Primær eller sekundær kontakt, eller personal på vakt ansvarliggjort av avdelingsleder.

  Oppgave

  Kommentarer

  Huk av

  Kontakt med stedet beboeren kommer fra

  • Innhente opplysninger om beboer og vedkommendes hjelpebehov
  • Lese overflytningsnotat i Profil
  • Avtale ankomsttidspunkt 

 

 

Kartlegge behov for hjelpemidler og nødvendig utstyr

  • Hjelpemidler
  • Velferdsteknologi, for eksempel trygghetsalarm
  • Nødvendig utstyr: inkontinensutstyr, sårstell, osv.

 

 

Vedtak- hva står i vedtaket
  • Foreligger det spesielle vedtak i forhold til hjelp eller aktivitet
  • Sikre at vedtaket kan bli satt i verk, evt. oppdatere arbeidslister
  • Handling av mat
  • Hjemmehjelp
  • Støttekontakt/dagsenter
 
 

  Medisinadministrasjon

  • Avklare hjelp til medisiner
  • Sikre at beboer har tilstrekkelig medisiner/dosetter med seg og at evt. multidose blir flyttet over

 

Mat
  • Allergier/religion
  • Innkjøp
  • Kjøkkenservice
 
Klargjøring av rom/leilighet
  • Gjøres etter lokale rutiner