Sjekkliste 2 - Mottakssamtale ved innflytting i bolig med bemanning og omsorgssenter v. 1.3

  Når:

  Ved innflytting

  Ansvarlig:

  Primærkontakt, sekundærkontakt eller personal på vakt ansvarliggjort av avdelingsleder

  Deltagere:

 

  • Primærkontakt, sekundærkontakt eller personal på vakt ansvarliggjort av avdelingsleder
  • Beboer
  • Beboers pårørende, dersom beboer ønsker dette.

 

OBS: dersom det som kommer fram i samtaler er dokumentasjonspliktig MÅ det opprettes og skrives et journalnotat

 

  Kommunikasjon med beboer og pårørende

  Oppgave

  Kommentarer

  Hukk av

  Velkomst og informasjon

 

  • Samtale om “hva er viktig for deg”
  • Informasjon om tjenesten
  • Navn på primær- og sekundærkontakt
  • Døgnrytme
  • Fastlege/tilsynslege
  • Gi ut aktuell skriftlig informasjon
  • Avdelingen har ikke ansvar for private eiendeler/penger.
  • Omvisning om aktuelt

 

 

 

 

 

 

 

  Nærmeste pårørende

  • Navn og kontaktinformasjon på nærmeste pårørende
  • Hvordan og når ønskes det at informasjon formidles til pårørende

 

 

 

 

 

Gi ut “min livshistorie”

 

  • Denne fylles ut av beboer/pårørende før innkomstsamtalen
 
Avklaring av forventninger
  • Forklar vedtaket og informer om hva slags tjeneste som vil bli gitt
  • Dokumenter hvis vedtaket og tjenestene som gis ikke samsvarer med forventninger
 
 

 Avtale innkomstsamtale

 

  • Avtal dato innen 14 dager
 

Sjekke at informasjon i Profil er oppdatert