Kjøp og bruk av mobiltelefon- barnevern v. 1.2

Hensikt

Lik praksis og bruk av telefon/IT-utstyr

 

Gjelder for

Alle ansatte i barnevernstjenesten for Kristiansandsregionen

 

Beskrivelse

Kristiansand kommune gir mobiltelefon til ansatte som har tjenstlig behov for det i daglig arbeid. Team administrasjon bestiller Samsung telefon til ansatte via e-handel. Bestilling skal alltid gå via avdelingsleder når det er behov for bytte av telefon.

Ansatte har som hovedregel ikke mulighet til å kombinere privat- og jobbtelefon. Enkelte roller som ledere og fagstøtter har mulighet til å kombinere privat– og jobbtelefon mot en fordelsbeskatning p.t kr. 366 pr. måned. Se Mobiltelefon i Kristiansand kommune dekket av arbeidsgiver - reglement for retningslinjer for kjøp av telefon, og Mobiltelefon/nettbrett/bredbånd - avtale for avtale om mobiltelefon som jobbtelefon og for kombinert jobbtelefon og privat bruk.

 

Mobilabonnement:

Tjenestemobilene har abonnement «Bedrift total C» fra Telenor som har 5 GB med maks to påfyll av 25 GB til 55 GB osv.

Det er ikke tillatt til å bruke tjenestemobilen som betalingsplattform eller for spesialnumre med høy samtalekostand. Kostnader utover det som dekkes av abonnementet vil bli trukket fra ansattes lønn.

 

Hjemmekontor/ bærbar PC:

Avdelingsledere kan bestille tilgang til hjemmekontor fra IT.
 

Ved fratreden:

Alt utstyr innleveres til team administrasjon ved fratredelse i barnevernstjenesten. Det kan kun fjernes fra tjenesten etter avtale med dem.

Teknisk utstyr, PC, mobiltelefon, minnebrikker og harddisker, som skal destrueres leveres til IT.

Dersom utstyr bytter bruker internt i tjenesten skal dette registreres hos team administrasjon.

Ansatte som har hatt kombinert privat-/jobb telefon, vil kunne kjøpe ut telefonen tilsvarende markedsverdi ved fratreden.