Miljøgruppa Parkeringsenheten - Retningslinjer v. 1.0

Hensikt

Hensikten med Miljøgruppa er å tilrettelegge for det psykososiale miljøet i og utenfor arbeid, skape relasjoner, og ha aktiviteter der alle ansatte har mulighet for å være med. Miljøpengene er et kollektivt trivselstiltak, både fysisk og sosialt, som kommer alle til gode.

Det kan innebære oppgaver som å arrangere turer, middager, temakvelder, handle inn utstyr til for eksempel treningsrom.

Miljøgruppas aktiviteter skal ikke komme i konflikt med enhetens arrangementer (Årshjulet).

Alle arrangementene må gjennomføres i henhold til kommunens berørte retningslinjer og prosedyrer.

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder for alle ansatte i Parkeringsenheten.

Ansvar for gjennomføring

Medlemmer som er valgt inn i  Miljøgruppa i henhold til disse retningslinjene.

Beskrivelse

Medlemmer (3 stk.) velges inn for 1 år, og kan gjenvelges for maks 3 år. Gruppa bør bestå av representanter fra hver avdeling + stab. Alle i gruppa har lik stemmerett.

Ansvarsoppgaver fordeles i gruppa. Det er opprettet egen mappe «Miljøgruppa» i SharePoint. Møter blir sporadisk, så hvert enkelt medlem må klarere dette med sin leder.

Miljøgruppa sender ut innkalling til valg i desember.

Oppgaver

Miljøgruppa lager en årskalender for aktiviteter, etter innspill og ønsker fra ansatte.

Innspill og eventuelle økonomispørsmål kan ved behov drøftes med enhetsleder.

- Vaskeliste for kjøleskapene: Miljøgruppa henger opp vaskeliste, men tar ikke ansvar for at den enkelte vasker. Den ansatte må selv passe på sin mnd, eller avtale bytte hvis dette ikke skulle passe. Anne Marit vil etterfølge lista, og gi honorar for hver utført vask, som et tillegg til budsjettet til Miljøgruppa.

- Panting av flasker: Penger og kvittering overleveres økonomiansvarlig i Miljøgruppa. Føres eget regnskap på pant. Miljøgruppa ser på dette som felles ansvar, for felles økonomitilskudd.

Eksempler på oppgaver som går utenfor Miljøgruppa sitt område er: seminarturer, jubileumsfeiring, HMS.