Nyansatt sjekkliste v. 1.0

Hensikt

Sikre at nyansatt får grundig opplæring og omvisning, og blir tatt godt imot allerede de første dagene på jobb.

 

Gjelder for

Ansatte i familieveil.tjenesten som skal ta imot nyansatte. 

 

Ansvar for gjennomføring

Den som får i oppgave å ta imot den nyansatte. 

Arbeidsgiver har ansvaret for gjennomføringen.

 

Beskrivelse

RUTINE NYANSATTE

 

Avklare hvem som tar ansvar for den nyansatte, og hvem som kan være fadder (den som er ledig for spørsmål)

Se over kalenderen vår, og si om vi har noe den nyansatte kan være med på de kommende ukene.

Ha kontor klart, med evt en blomst på pulten. (evt ha en plan for kontorplassering, slik at den nyansatte vet hvor den til enhver tid kan sitte)

 

Dag 1:

  • Bli kjent med familieveil teamet. Gjerne ha første dag når det er teammøte. Den dagen ha størst fokus på å bli kjent.
  • Omvisning:
  • - Avdelingen
  • - Rekvisita
  • - Kontorer
  • - Hilse på andre ansatte i Familiens hus, også gå ned til barnevernstj.
  • - Toaletter
  • - Kjøkken
  • - Parkeringstips bil/sykkel

Dag2:

  • Hspro, sette av noen timer for å vise det viktigste
  • Få kort, nøkler. Følge opp til rådhus..

Dag 3:

  • El sykler
  • Biler
  • Booking av rom, vise rommene…

 

Fadder være tilgjengelig resten av uka for evt. spørmål.