Dette dokumentet omhandler mobile enheter som Tjenestene bruker på Omsorgssentre/sykehjem ol, og som har Pasientvarslingssystem. Felles er at enhetene de bruker er satt opp og kontrolleres av IT.
Feilsøking alle løsninger:
Dersom du opplever feil med telefonen, uansett hva det er, forsøk følgende:
- Slå av telefonen, åpne bak-dekselet og ta ut batteriet. Dersom du har fått feilmelding på SIM-kort,- ta ut dette og gni det rent med Overflatedesinfisering (ikke hånddesinfisering...) Tørk Simkortet og sett det på plass. Sett inn batteriet igjen, lukk dekselet ordentlig og slå på telefonen. Dette kan løse de merkeligste feil, men dersom du fortsatt har problemer, fortsett under.
Omsorgssentre, Phoniro 6000:
IT holder for tiden på med å legge om til ny løsning her. De forskjellige løsningene kjennetegnes på følgende måte:
Feilsøking gammel løsning:
- Desom du får opp feil brukernavn eller passord når du logger inn i appen "Senior Living, be en Superbruker sjekke brukeren din.
- Dersom dette ikke hjelper, ellr du har andre problemer med appen, kontakt en Superbruker som hjelper deg med å slette appen fra telefonen og innstaller den på nytt. Superbrukerne kan finne lisenskoden til deg dersom det kreves, de kan også registrere telefonen på nytt i systemet om nødvendig.
- Ødelagt enhet: Dersom dere ønsker det kan dere kjøpe inn det antall reserve-enheter dere har behov for, og få IT til å klargjøre disse, slik at dere kan ha dem liggende klare i hylla hos dere. dersom dere har en enhet som blir ødelagt, kan SIM-kort flyttes over i reserveenhet. Superbruker må ofte inn i systemet for å registrere den nye enheten i etterkant.
Feilsøking ny løsning:
- Innlogging på selve telefonen: Desom du får opp feil brukernavn eller passord når du logger inn, forsøk å logge inn på en vanlig PC. Dersom det virker har du trolig brukt feil brukernavn eller passord på den mobile enheten. På telefonen er brukernavnet mailadressen din.
- Innlogging i Senior Living: Dersom du ikke får logget inn i Senior Living, kontakt en Superbruker for hjelp.
- Innlogging i Tellucare GO: Husk å logge inn vha valget "Azure AD". Du blir da logget inn automatisk. Får du feil her kan det være forrige bruker har glemt å logge seg ut. Følg da veiledningen for utloggging, og restart telefonen.
- Dersom dette ikke hjelper, ellr du har andre problemer, kontakt IT for hjelp.