Mobile enheter HM HJTJ - Innlogging v. 1.1

Dette dokumentet omhandler mobile enheter som Tjenestene bruker, både på Omsorgssentre, Hjemmetjenesten, Spesialboliger mm. Felles er at enhetene de bruker er satt opp og kontrolleres av IT.

Dere har nå fått telefon med det nye oppsettet som vi kaller KIOSK-modus. Det betyr:

  • Dere må logge inn på telefonen vha brukernavn og passord. Brukernavnet=eposten din frem til @. @kristiansand.kommune.no blir lagt på automatisk.
  • Når du har skrevet eposten din og trykker på "logg inn" skal du bli bedt om passordet ditt. Dersom du i stedet  får en feilmelding betyr det at du har skrevet eposten din feil.
  • Etter at du er logget inn blir du bedt om å lage din egen pinkode. Dette er en pinkode bestående av 4 valgfrie tall som du selv velger. IKKE bli enige om hvilken dere skal bruke,- denne er kun din og vil gjelde helt til du er ferdig på jobb og logger deg ut. Vi anbefaler å bruke en pin-kode du allerede kjenner og bruker selv.
  • Når dette er gjort er telefonen klar til bruk, og du er kommet inn i KIOSKEN, der du kun ser apper HJTJ er enige om at du trenger. Oppstår det behov for andre apper må det meldes i linja.

Litt forklaring om apper:

  • Hjelp 113: For at denne skal virke må du starte den, skrive inn telefonnummeret til telefonen, akseptere ev spørsmål om personverninnstillinger, si JA til å aktivere stedstjenester hvis du blir spurt om det. Til slutt må du ta et aktivt valg om du ønsker reklame fra NLA på sms eller mail, eller ingen av delene. Dette er identisk oppførsel som om du bruker appen på din private telefon.
  • ILOQ: For å kunne åpne en nøkkelboks, må du først åpne appen. Dersom du får spørsmål om NFC,- sjekk at NFC er aktivert, trykk på "OK" og trykk "pil til venstre" nederst på skjermen.