E-3 Etablering av beredskapssekreteriat v. 1.1

Mål

 

 

Målet med tiltakskortet er å sikre at beredskapssekretariatet blir etablert på en rask og effektiv måte med klare oppgaver.

Ansvar

 

 

Beredskapssjef har ansvaret for å beslutte om beredskapssekretariatet skal etableres, og varsle aktuelle ressurser.

Beredskapsrådgiver har ansvaret for etablering og drift av sekretariatet.

Hvordan

 

 

Beredskapssekretariatet består av

  • Beredskapsrådgiver – fungerer som sekretariatsleder og koordinerer arbeidet til sekretariatet.
  • Øvrig personell i AU som har opplæring i bruk av skjemaer under tiltakskort eller Rayvn.
  • Personell fra innbyggertorg.
  • Personell fra kommunikasjonsenheten.
  • Inn og utgående korrespondanse via dokumentsenteret.

Beredskapssekretariatet skal lede arbeidet med informasjonsstyring til AU og forberede rapporter til KL

  • Sekretariatsleder føre kriselogg i Rayvn eller skjemaer under tiltakskort.
  • Øvrige medlemmer av AU bistår med loggføring ved behov.
  • Dokumentsenteret sender alle ugraderte henvendelser til kommunen med mail til beredskap@kristiansand.kommune.no under en krisehendelse.
  • Graderte dokumenter sendes med kurer til AU.
  • All post journalføres av dokumentsenteret som normalt.
  • Innbyggertorg kan bistå AU i mottak og distribuere innkomne meldinger, eposter og dokumenter i Rayvn og fordele oppgaver etter avtale med leder av AU.
    • Hovedregelen for distribusjon fra postmottak er å videresende mail til Rayvn.  
    • Meldinger som ikke kommer direkte til postmottak (epost, faks, brev, SMS mm), sendes til mottaker i Rayvn eller i papirform og journalføres i P360 i etterkant. 
    • Dersom det er usikkerhet rundt mottaker av meldingen, skal meldingen sendes til leder av AU.
    • Elektronisk post via felles postmottak eller beredskapseposten skal sjekkes jevnlig, f.eks hver time.
    • Muntlige meldinger skal dokumenteres via skjema S-02 Meldingsblankett