Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at alle innbetalinger blir bokført til rett tid og på rett sak i saksbehandlersystemet Pilen.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder saksbehandlere i parkering.
Ansvar for gjennomføring
Saksbehandlere utfører registreringene daglig.
Beskrivelse
Kontant innbetaling
- Kunden kan ikke lengre betale kontant hos oss. Eventuell kontant innbetaling tas imot i Innbyggertorget
- Her må det lages en egen prosedyre for hvordan innbetalingen skal registreres inn i Pilen.
- (Pilen: registrer enkeltbetaling kasse.)
- (Pengene leveres i banken sammen med bilag.)
Betaling via terminal
- Betaling skjer via terminal i Innbyggertorget.
- Kidnummer registreres, slik at innbetalingen registreres i Pilen via ocr neste virkedag.
- Ved dagsoppgjør legges rapport fra terminal til saksbehandler.
- Rapport arkiveres fortløpende i egen perm.
OCR-fil
- Hente inn fil fra banken.
- Last filen inn i Pilen
- Skriv ut oversiktslister.
- Feilliste sjekkes.
- Last ev. datafil med betalinger inn på Kredinors nettside (dersom skyldner har betalt direkte til oss).
Bankgiro innland
- Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering
- Ved manglende opplysninger, ta kontakt med betaler og få saksnummer.
- Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett valuteringsdato.
Bankgiro utland
- Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering.
- Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett val.dato.
- Ev. agiovinning/-tap føres som dette.
- Ved manglende saksopplysninger, ringe/ tilskrive betaler og be om nødvendige opplysninger.
Innbetaling på ParkTradesak
Ved betaling av en sak med status ParkTrade sendes epost til support@parkiapay.com. Be dem stoppe videre innkreving.