Parkeringsileggelser - prosedyre for registrering av innbetalinger v. 1.2

 

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at alle innbetalinger blir bokført til rett tid og på rett sak i saksbehandlersystemet Pilen.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder saksbehandlere i parkering.

 

Ansvar for gjennomføring

Saksbehandlere utfører registreringene daglig.

 

Beskrivelse

Kontant innbetaling 

  • Kunden kan ikke lengre betale kontant hos oss. Eventuell kontant innbetaling tas imot i Innbyggertorget
  • Her må det lages en egen prosedyre for hvordan innbetalingen skal registreres inn i Pilen. 
  • (Pilen: registrer enkeltbetaling kasse.)
  • (Pengene leveres i banken sammen med bilag.)

Betaling via terminal 

  • Betaling skjer via terminal i Innbyggertorget. 
  • Kidnummer registreres, slik at innbetalingen registreres i Pilen via ocr neste virkedag. 
  • Ved dagsoppgjør legges rapport fra terminal til saksbehandler. 
  • Rapport arkiveres fortløpende i egen perm. 

 

OCR-fil 

  • Hente inn fil fra banken. 
  • Last filen inn i Pilen 
  • Skriv ut oversiktslister.  
  • Feilliste sjekkes.
  • Last ev. datafil med betalinger inn på Kredinors nettside (dersom skyldner har betalt direkte til oss). 

 

Bankgiro innland 

  • Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering 
  • Ved manglende opplysninger, ta kontakt med betaler og få saksnummer. 
  • Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett valuteringsdato.  

Bankgiro utland 

  • Bilag hentes i nettbank/ fås oversendt fra post.parkering. 
  • Bokføres som «Bankgiro» på rett sak med rett val.dato. 
  • Ev. agiovinning/-tap føres som dette. 
  • Ved manglende saksopplysninger, ringe/ tilskrive betaler og be om nødvendige opplysninger. 

 

Innbetaling på ParkTradesak 

Ved betaling av en sak med status ParkTrade sendes epost til support@parkiapay.com. Be dem stoppe videre innkreving.