Hensikten med dette dokumentet er å sikre en enhetlig saksbehandling i tjenesten.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Alle ansatte har ansvar for å gjøre seg kjent med og følge prosedyren.
Klienter som avsluttes men skal følges opp med Læringsmiljøveiledning:
Avslutningsbrev hvor avtale om veiledning beskrives, legges inn som første dokument i læringsmiljøsaken (utføres av merkantil). Brevtype: Læringsmiljøveiledning.
Avslutningsbrev sendes merkantile i HK, direkte (trenger ikke gå via fagleder)
(Systemsaker: Presteheia skole læringsmiljøveiledning – «Mikke Mus»,
Roligheden gård barnehage læringsmiljøveiledning – «Lang Langbein»
BEGRUNNET OPPSLAG:
Alle saksbehandlere har lesetilgang til avsluttede klienter for å være best mulig forberedt til læringsmiljøveiledninger. Dette gjennom Begrunnet oppslag. Iht personvernet/GDPR blir oppslaget logget.
- Åpne Saksoppslag
- Velg Begrunnet Oppslag
- Skriv inn Begrunnelse for oppslag (f.eks Læringsmiljøveiledning). Velg om du vil søke på navn eller fødselsnummer
- Søk
- Dersom flere med samme navn, velg riktig person og Åpne klient.
NB: Det er ikke lov til å registrere noe info på en klient åpnet med Begrunnet oppslag!
BARNEHAGER:
LÆRINGSMILJØVEILEDNINGER - LOGOPEDVEILEDNINGER
Sendes inn via Post PPT som videreformidles til Inntaksteam for deretter til fordeling via teamkoordinator.
Benevnes: Roligheden gård barnehage – Læringsmiljøveiledning/evt. logopedi – Dato for epostmottak. Brevtype: Læringsmiljøveiledning/Logopediveiledning.
(Dato for epostmottak endres til navn når dette er avklart. Ansvar for info til merkantil er saksbehandler).
Hver henvendelse på læringsmiljøveiledning gis egen systemsak registrering og avsluttes når veiledningen er ferdig.
SYSTEMHENVENDELSER
Vurderes i inntaksmøte – deretter til fordeling i team.
Benevnes: Roligheden gård barnehage – Tema «adferd blå gruppe».
Brevtype: Henvisning læringsmiljøveiledning.
SKOLER:
Presteheia skole – samarbeidsmøte (tidl. SYSTEMDELTAKELSE)
Skolekontakter kan notere stikkord til eget bruk.
Dokumenter som evt. kan scannes inn etter saksbehandlers vurdering, kan ikke inneholde navn på elever.
LÆRINGSMILJØVEILEDNINGER (tidl. lavterskelveiledning)
Veiledninger som saksbehandler vil følge opp «utenfor» samarbeidsmøte som læringsmiljøveiledning:
Saksbehandler sender melding i HK til fagleder om at PPT har fått en forespørsel på læringsmiljøveiledning. Kort om innhold beskrives.
Det avklares mellom saksbehandler og fagleder hvorvidt det er kapasitet/hva det er kapasitet til/om saken må fordeles til andre på teamet/behov for støtte fra kolleger ol.
Fagleder videresender melding i HK til merkantil for registrering og som blir første dokument i saken. Benevnes: Presteheia skole læringsmiljøveiledning – «Ole Olesen». Brevtype; Læringsmiljøveiledning.
Alle veiledninger gis egen systemsak registrering og avsluttes.
Neste sak: Presteheia skole læringsmiljøveiledning - «Per Persen»
SYSTEMHENVENDELSER
Vurderes i inntaksmøte – deretter fordeling i team
Benevnes: Presteheia skole læringsmiljø – Tema «adferd 4.trinn»:
Brevtype: Henvisning læringsmiljøveiledning.
Henvisninger som ved inntak går til vurderingssamtale, deretter avslag men til læringsmiljøveiledning
Avslagsbrev som etter vurderingssamtale scannes inn som første henvendelse i læringsmiljøsaken.
Benevnes: Presteheia skole læringsmiljøveiledning – Tema « Sol Solesen».
Brevtype: Læringsmiljøveiledning.
Alle læringsmiljøveiledninger gis egen systemsak registrering.
NB!
Det er barnehage/skole som er ansvarlig for å innhente samtykke før drøfting av utfordring på navn samt dokumentere/skrive referat.
Dersom du som PP-rådgiver vil dokumentere i fagprogrammet HK-Oppvekst på navn (læringsmiljøveiledning – «Per Persen»), må du innhente samtykke hvor dette fremkommer. (Samtykkeskjema lagret på SP/Felles/Skjema)