Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å gi ansatte en felles og samordnet fremgangsmåte for hvordan å opprette en ny intern samhandlingsarena.
Prosedyren skal bidra til å:
Dette dokumentet gjelder ansatte som ser behov for å opprette en samhandlingsarena som skal ha representanter fra flere områder.
Samfunn og innovasjon har ansvaret for at prosedyren opprettes og gjøres kjent.
Direktører og ledere er ansvarlige for at prosedyren blir brukt ved opprettelse av samhandlingsarenaer.
Slik oppretter du en intern samhandlingsarena:
Avklar behovet for samhandlingsarena med nærmeste leder og berørte områder.
Orienter deg om hvilke interne samhandlingsarenaer som finnes fra før i organisasjonen: Dokumentet er ikke gyldig (Ikke tilgjengelig)
Mandat for samhandlingsarenaen skal utarbeides i Kvalitetssystemet. Benytt mal for mandat for interne samhandlingsarenaer til å beskrive samhandlingsarenaen du vil opprette. Ta gjerne kontakt med samhandlingsrådgiver Stine Busborg Sagen for hjelp til utfylling.
Forankring: Du må skrive sak med forslag til mandat til kommunedirektørens ledergruppe, saken må godkjennes av ansvarlig direktør som fremmer saken i kommunedirektørens ledergruppe. Forslag til mandat for samhandlingsarenaen behandles og godkjennes i kommunedirektørens ledergruppe.
Formidling: Send mandatet til formell godkjenning i Kvalitetssystemet når det er ferdig behandlet i kommunedirektørens ledergruppe til 1) den direktøren som er hovedansvarlig for samhandlingsarenaen og 2) samhandlingsrådgiver Stine Busborg Sagen (dette for å sikre at nyopprettet arena legges inn i felles oversikt).
Intern samhandlingsarena: Arena for å løse og samarbeide om løpende oppgaver og felles utfordringer som krever kontinuitet og samhandling mellom flere områder. Deltakerne er faste medlemmer som møter i kraft av sin funksjon.
Samhandlingsarenaer kan ha ulike benevnelser utfra formål, eksempelvis nettverk, forum, samarbeidsgruppe eller koordineringsgruppe.
Vedlegg :
Referanser: