Hensikt
Sikre saksbehandlingen i P360 etter at det er gjort endringer i HRM.
Dette dokumentet gjelder arkivarer ved Dokumentsenteret.
Teamlederene ved Dokumentsenteret.
HRM-økonomisystemet er koblet mot kontaktstrukturen i P360. Ved endringer i HRM-økonomisystem må Dokumentsenteret påse at saksbehandlere og ledere fortsatt får tilgang til sine saker og dokumenter. Dette gjøres ved å masseoppdatere aktive saker og dokumenter som ikke er besvart, samt endre tilgangsgruppe.
LoggP360 heter postboksen vi mottar melding om endringer som er utført i HRM. Ansvar for fordeling og videresending herfra går mellom teamlederne + Elin Langenes. Hovedoppgaven er å videresende disse meldingene (epostene) til ansvarlig postmottak. Teamleder eller annen ansvarlig ved teamet har så ansvaret med å kontrollere endringene mot kontaktstruktueren i P360.
Avvent et par dager for å se om enheten har fått ny leder. Er det ikke på plass i løpet av et par dager, og det fortsatt kommer melding fra LoggP360, må vi informere (epost) til leder på neste nivå. Bruk gjerne ADM, og søk opp system-genererte tilgangsgruppe - velg Vis medlemmer for å se hvem som står som leder. Det er ofte leder som vil stå oppgitt, men dette bør kontrolleres ved å søke på navnet under Brukere i ADM.
Utklipp som viser en slik mail:
Under følger en liste med ansvar som per i dag ikke har en leder
Navn - Ansvarsnummer - OverordnetAnsvarsnummer
Øvre Slettheia oppvekstsenter skole - 2152 - 21
mvh Din gode venn, PowerShell
Kontroller staus til personene i ADM Bruker - stemmer det at tidligere leder (*) er meldt ut (deaktivert) og ny står som leder tilknyttet enheten, må det endres saksansvarlig på saker under arbeid. Masseoppdater saker under arbeid (særlig fokus på personalmapper), og endre fra tidlig leder til ny. Saker tilknyttet saksarkiv som ikke har hatt aktivetet - ca 3 mnd avsluttes (uten å endre til ny leder).
Ta kontrollsøk på tidligere leder etter restanser. Ta kontroll søk på innkommende dokumenter som ikke er behandlet (Avskrevet dato - Har ikke verdi). Tidligere leder må få beskjed om mangler.
* Ligger tidligere leder fortsatt som aktiv: send en mail til begge med spørsmål om meldingen fra HRM stemmer.
Utklipp som viser en slik mail:
Andre endringer som ikke påvirker nesting av ansvarsgrupper
2233 (Hellinga barnehage) - Endret
mvh Din gode venn, PowerShell
Start i Admin og søk opp system-genererte tilgangsgruppe - velg Vis medlemmer for å se hvem som står som leder. Det er ofte leder som vil stå oppgitt, men dette bør kontrolleres ved å søke på navnet under Brukere i ADM.
I P360: Bruk søkefunksjonen for sak og dokument, og søk frem den deaktiverte enheten (Ansvarlig enhet) når vi skal finne det som skal overføres.
Integrasjoner: VIKTIG å kontrollere om det er satt opp en integrasjon mot enheten/saksbehandler. Kontakt IT-tjenesten/leverandør (eksternt firma) i så fall.
Skal enheten deativeres/utgå må vi gjøre endringer under punktet Tilgangsgrupper.
Det holder ikke kun å søke på kontakten for da å se om det er tilknyttede saker og dokumenter – da alt ikke blir listet opp i den oversikten, men søke som nevnt i punktet over (Saker under behandling, Innkommende, Reserverte). Limer inn utklipp av søket Innkommende som ikke er avskrevet.
Endringer i HRM Struktur for selskap 1 (Kristiansand kommune):
Ved denne meldingen fra Logg.P360 oppdater vi navnene på de “automatisk” opprettede tilgangsgruppene:
LoggP360: Etter endringer i HRM sender systemet logg over endringene som er utført
HRM: HR Management Software - fagprogram for lønnsprosessene i kommunen