Hensikt
Sikre at meldinger med et arkivverdig innhold blir arkivert.
Dette dokumentet gjelder alle ansatte som har et meldingsansvar.
Den enkelte ansatte som lukker meldinger (meldingsansvarlig) har også ansvaret for å vurdere om meldingen er arkivverdig og for gjennomføringen arkiveringen.
Arkivering av meldinger etter at de er lukket kan gjøres på forskjellige måter. Her er to alternativer som anbefales.
Ved å trykke PDF i menyen oppe til høyre som vist på bildet under, vil en versjon av meldingen og andre underskjema lastes ned til maskinen din.
I filutforskeren på datamaskinen vil du under nedlastinger kunne finne igjen dokumentet. Dette overføres til aktuelt klient-, sak- eller arkivsystem.
Ved å trykke E-post i menyen oppe til høyre som vist på bildet under, vil en versjon av meldingen og andre underskjema kunne sendes til deg via e-post. Vær sikker på at du velger riktig mottaker. Forsendelse til feil mottaker kan bety generering av nytt avvik om det er personinformasjon som ikke skal på avveie i meldingen.
Dra filvedlegget som framkommer i e-posten over i slippsonen som er beskrevet under for videre behandling i P360.
OBS: Husk å slette alle mellomlagrede versjoner enten i Outlook; inboksen + slettede elementer eller på harddisk; nedlastninger + søppelkasse