Formålet er som følger jf.§ 1-1 i forskrift til Opplæringsloven:
Lova skal leggje til rette for at barn, ungdom og vaksne får god opplæring i eit godt miljø.
Lovhjemmel §4-4 i Opplæringsloven:
Elevane skal ha rett til å delta på leksehjelptilbodet, men det skal vere frivillig om dei ønskjer å delta.
Rektors ansvar:
Foresattes ansvar:
Leksehjelpers ansvar:
Elever:
Forslag til modell i Kristiansand
3. & 4. trinn - 2 timer/uke
5. - 7. trinn - 3 timer/uke
8. -10. trinn - 3 timer/uke
Skolene kan selv vurdere på hvilket trinn leksehjelpen skal gis for å oppnå størst utbytte av læringsarbeidet? Skolen kan selv organisere gruppene vurdert ut fra pedagogisk forsvarlige gruppestørrelse. Det som er vesentlig i forhold til kommunens forpliktelse er at elevene totalt sett mottar 8 uketimer timer leksehjelp i løpet av grunnskolen.
Begrunnelse
Leksehjelpen skal kunne benyttes der den gir størst effekt på læringsarbeidet. Arbeidsgruppen vurderer det til å være fra 3. trinn og oppover. Videre skal modellen gi skolene stor frihet til å utnytte ressursen der den trengs mest. Timeressursen blir fordelt på hovedtrinn slik at vi sikrer at elevene får 8 timer leksehjelp i løpet av grunnskolen, men det er opp til skolen å fordele den på det enkelte trinn innenfor hovedtrinnet. Endringer i hvordan skolen fordeler ressursen må ikke gå på bekostning av elevens rett til 8 timer leksehjelp i løpet av grunnskolen.
Gjeldende lovverk
Lov om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringslova) | udir.no
Opplæringslovens § 4-4. Plikt for kommunen til å ha tilbod om leksehjelp
Kommunen skal ha eit tilbod om leksehjelp i grunnskolen. Tilbodet skal vere gratis for elevane. Elevane skal ha rett til å delta på leksehjelptilbodet, men det skal vere frivillig om dei ønskjer å delta.
For krav om politiattest gjeld reglane i § 17-11.
Kommunen og fylkeskommunen skal krevje politiattest av dei som skal tilsetjast fast eller mellombels i grunnskolen, den vidaregåande skolen, skolefritidsordninga, leksehjelpa, kulturskolen eller skoleliknande aktivitetstilbod. Den som skal tilsetjast fast eller mellombels i leirskole, må også leggje fram politiattest.
Departementet gir nærmare forskrifter om leksehjelptilbodet.
Forskrift om grunnskoleopplæringa og den vidaregåande opplæringa (opplæringsforskrifta) | udir.no
Forskriften § 2-1.Leksehjelp i grunnskolen
Kommunen skal tilby leksehjelp, jf. opplæringslova § 4-4, med til saman åtte timar kvar veke til elevar i grunnskolen. Dei åtte timane fordelast fritt på årstrinna slik kommunen avgjer. Formålet med leksehjelpa er å gi eleven støtte til læringsarbeidet, kjensle av meistring og gode rammer for sjølvstendig arbeid. Leksehjelpa skal og medverke til å utjamne sosial ulikskap i opplæringa. Leksehjelpa er ikkje ein del av opplæringa til eleven, men skal sjåast i samanheng med opplæringa. Leksehjelpa skal gi eleven hjelp med skolearbeidet. Kommunen er ansvarleg for leksehjelpa og vel korleis leksehjelpa skal organiserast.
Kommunen pliktar å informere foreldra om retten til leksehjelp og tilbodet som gis. Kommunen pliktar å sørgje for at elevane har eit godt psykososialt miljø i leksehjelpa som fremjar helse, trivsel og læring. Dersom ein tilsett har kunnskap eller mistanke om at eleven sin rett ikkje blir oppfylt skal den tilsette undersøkje saka, varsle kommunen og om nødvendig og mogleg sjølv gripe inn. Eleven og foreldre kan be om tiltak som vedkjem det psykososiale miljøet. Kommunen pliktar snarast mogleg å behandle saka etter reglane om enkeltvedtak i forvaltningslova. Dersom vedtak ikkje er fatta innan rimeleg tid kan eleven og foreldre klage som om vedtak vart fatta. Kommunen plikter å sørgje for forsvarleg tilsyn med elevane i leksehjelpa. Gruppa må ikkje vere større enn det som er trygt og pedagogisk forsvarleg. Leksehjelpa skal vere gratis for eleven. Dersom leksehjelpa blir organisert som ein del av 4 skolefritidsordninga, kan kommunen ikkje ta betalt for den tida eleven mottek leksehjelp etter denne føresegna. Dette gjeld og for elevar som ikkje deltek i skolefritidsordninga elles.