Kristiansand kommunes viktigste målgrupper er kommunens innbyggere og ansatte. De fleste tjenester og opplevelser fra kommunen er rettet mot innbyggerne. Med opplevelser mener vi hvordan målgruppen opplever at en tjeneste blir levert.
Arbeidsverktøyet beskriver hvordan aktiviteter i kommunens sosiale medier skal bidra til å nå målene i kommunikasjonsstrategien. Sosiale medier er under stadig utvikling og verktøyet har forbehold om endringer.
Kristiansand kommune har i dag en hovedside på Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn i tillegg til en tv-kanal på YouTube.
I tillegg finnes andre kommunale sider hvor redaktøransvaret er delegert. Eksempler er Kristiansand kommune miljø og klima, Samsen kulturhus, folkebiblioteket, natteravnene, kulturskolen, parkvesenet og fritidsklubber.
I dette arbeidsverktøyet vil du finne beskrivelse av:
Slik lager du en SoMe-strategi
Trender på sosiale medie 2025
Klikk på boksene nedenfor for å finne informasjon om hvordan du skal jobbe med de ulike kanalene: