Arbeidsverktøy for sosiale medier v. 1.1

Om arbeidsverktøyet

Kristiansand kommunes viktigste målgrupper er kommunens innbyggere og ansatte. De fleste tjenester og opplevelser fra kommunen er rettet mot innbyggerne. Med opplevelser mener vi hvordan målgruppen opplever at en tjeneste blir levert.

Arbeidsverktøyet beskriver hvordan aktiviteter i kommunens sosiale medier skal bidra til å nå målene i kommunikasjonsstrategien. Sosiale medier er under stadig utvikling og verktøyet har forbehold om endringer.

 

Kristiansand kommune på sosiale medier

Kristiansand kommune har i dag en hovedside på Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn i tillegg til en tv-kanal på YouTube. 

I tillegg finnes andre kommunale sider hvor redaktøransvaret er delegert. Eksempler er Kristiansand kommune miljø og klima, Samsen kulturhus, folkebiblioteket, natteravnene, kulturskolen, parkvesenet og fritidsklubber.

I dette arbeidsverktøyet vil du finne beskrivelse av:

  • våre målgrupper
  • hvilke mål vi har for kanalen
  • ambisjonen vår og antall følgere
  • hvem som har redaktøransvaret og når vi poster innlegg
  • hvilke kanaler det gjelder
  • hva slags innhold vi skal ha på hver sosiale medier kanal

Slik lager du en SoMe-strategi

Trender på sosiale medie 2025

 

Klikk på boksene nedenfor for å finne informasjon om hvordan du skal jobbe med de ulike kanalene:

 

FORSIDEfacebookYouTubeInstagramLinkedIn