Dokumentasjon i profil v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at helsehjelp er gitt.

Gjelder for

Ergoterapeuter for barn og unge. 

 

Hva skal dokumenteres  

Hvilken plankategori skriver du under

 

Hva skal skrives

 

Kartlegging

Velg plankategori:

"Rehab- og lokalmed- tjenester"

       "Fysio-/ergoterapi/rehabteam"

              "Ergo Kartlegging"

  • Diagnose 
  • Anamnese 
  • Observasjoner skole/hjem/ADL e.l 
  • Utførte tester 
  • Forhold rundt selve brukeren som 
    • brukerens fysiske mål,  
    • brukerens fysiske, psykiske og sosiale forhold 
    • mål og fakta rundt bolig, skole, fritidsaktiviteter 
  • Relevante forhold rundt brukers nettverk, familie, søsken o.l

Dokumenteres senest neste arbeidsdag. 

Behandling/tiltak

Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"

Planområde:   "Fysio-ergoterapi/rehabteam"

Tiltak: "Behandling/tiltak"

  • Beskrivelse av helsehjelp som er gitt, f eks i forbindelse med konsultasjon, telefonkontakt, i institusjon 
  • Bakgrunn for helsehjelpen, pasientens tilstand og status ved oppstart og avslutning 
  • Plan og videre avtale om oppfølging 
  • Tiltak som avviker fra gjeldende retningslinjer og årsaken til dette 
  • Råd og informasjon gitt til pasient og pårørende og hovedinnholdet i dette 
  • Utveksling av informasjon med annet helsepersonell 

Dokumenteres senest neste arbeidsdag

Skrive rapport

Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"

Planområde: "Fysio-ergoterapi/rehabteam"

Tiltak: "Sluttnotat"

  • Rapport etter f.eks tester
  • Oppsummering etter endt oppfølging
Skrive beskjed til tekniker eller sjåfør

Velg Plankategori: ”Tverrfaglig”,  

Planområde: «Hjelpemidler» 

Tiltak: ”Hjelpemidler – Henting/bringing av hjelpemidler”  

Viser til rutine: Rutine for dokumentasjon i Plan/Rapport i Profil

  • Bestilt/søkt om hjelpemidler
  • Skriv inn navn på hjelpemidlene og hms.nr.
  • Skriv installasjonsadresse/leveringsadresse (Eksempel: hjemmet, institusjon, barnehage, skole).
    • Ved søknad om to identiske hjelpemidler som skal på to ulike installasjonsadresser/leveringsadresser må to adresser oppgis. 
  • Skriv hvor det skal monteres (Eksempel: I stua, på soverommet, på Mrs som står i barnehage)
  • Ved søknad om tilbehør/deler:
    • Skriv inn alt av tilbehør som det er søkt om
    • Skriv hvilket hjelpemiddel det gjelder
    • Skriv hvor på hjelpemidlet det skal monteres
    • Skriv hvor hjelpemiddelet befinner seg.
  • Skriv kontaktinformasjon og telefonnummer til mottaker/kontaktperson
  • Del opp notatet slik at det lett kommer fram om hjelpemidlene skal leveres hjem til bruker, til institusjon, skole, barnehage, eller om det skal leveres til kommunalt lager fordi hjelpemiddelet allerede er utlevert. 

Skrive fra samarbeid med andre instanser

 

Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"

Planområde: samarbeid med andre

Titak: Det som er aktuelt: velg deretter det som er aktuelt 

  • Telefonsamtaler med eks. pårørende eller andre samarbeidspartnere
  • Mailkorrespondanse
  • Møtedeltakelse
  • Arbeid i forbindelse med koordinatoransvar

Dokumenteres senest neste arbeidsdag