Kartlegging
|
Velg plankategori:
"Rehab- og lokalmed- tjenester"
"Fysio-/ergoterapi/rehabteam"
"Ergo Kartlegging"
|
- Diagnose
- Anamnese
- Observasjoner skole/hjem/ADL e.l
- Utførte tester
- Forhold rundt selve brukeren som
- brukerens fysiske mål,
- brukerens fysiske, psykiske og sosiale forhold
- mål og fakta rundt bolig, skole, fritidsaktiviteter
- Relevante forhold rundt brukers nettverk, familie, søsken o.l
Dokumenteres senest neste arbeidsdag.
|
Behandling/tiltak
|
Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"
Planområde: "Fysio-ergoterapi/rehabteam"
Tiltak: "Behandling/tiltak"
|
- Beskrivelse av helsehjelp som er gitt, f eks i forbindelse med konsultasjon, telefonkontakt, i institusjon
- Bakgrunn for helsehjelpen, pasientens tilstand og status ved oppstart og avslutning
- Plan og videre avtale om oppfølging
- Tiltak som avviker fra gjeldende retningslinjer og årsaken til dette
- Råd og informasjon gitt til pasient og pårørende og hovedinnholdet i dette
- Utveksling av informasjon med annet helsepersonell
Dokumenteres senest neste arbeidsdag
|
Skrive rapport
|
Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"
Planområde: "Fysio-ergoterapi/rehabteam"
Tiltak: "Sluttnotat"
|
- Rapport etter f.eks tester
- Oppsummering etter endt oppfølging
|
Skrive beskjed til tekniker eller sjåfør |
Velg Plankategori: ”Tverrfaglig”,
Planområde: «Hjelpemidler»
Tiltak: ”Hjelpemidler – Henting/bringing av hjelpemidler”
|
Viser til rutine: Rutine for dokumentasjon i Plan/Rapport i Profil
- Bestilt/søkt om hjelpemidler
- Skriv inn navn på hjelpemidlene og hms.nr.
- Skriv installasjonsadresse/leveringsadresse (Eksempel: hjemmet, institusjon, barnehage, skole).
- Ved søknad om to identiske hjelpemidler som skal på to ulike installasjonsadresser/leveringsadresser må to adresser oppgis.
- Skriv hvor det skal monteres (Eksempel: I stua, på soverommet, på Mrs som står i barnehage)
- Ved søknad om tilbehør/deler:
- Skriv inn alt av tilbehør som det er søkt om
- Skriv hvilket hjelpemiddel det gjelder
- Skriv hvor på hjelpemidlet det skal monteres
- Skriv hvor hjelpemiddelet befinner seg.
- Skriv kontaktinformasjon og telefonnummer til mottaker/kontaktperson
- Del opp notatet slik at det lett kommer fram om hjelpemidlene skal leveres hjem til bruker, til institusjon, skole, barnehage, eller om det skal leveres til kommunalt lager fordi hjelpemiddelet allerede er utlevert.
|
Skrive fra samarbeid med andre instanser
|
Velg plankategori: "Rehab- og lokalmed- tjenester"
Planområde: samarbeid med andre
Titak: Det som er aktuelt: velg deretter det som er aktuelt
|
- Telefonsamtaler med eks. pårørende eller andre samarbeidspartnere
- Mailkorrespondanse
- Møtedeltakelse
- Arbeid i forbindelse med koordinatoransvar
Dokumenteres senest neste arbeidsdag
|