Avslutning av arbeidsforhold v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å sikre at ansatte gis tilstrekkelig informasjon, slik at den ansatte kan slette egne private opplysninger før arbeidsforholdet avsluttes.

 

Gjelder for

Dette dokumentet gjelder alle ansatte.

 

Ansvar for gjennomføring

Arbeidsgiver har ansvaret for gjennomføringen.

 

Beskrivelse

  1. Arbeidstaker aksepterer ved underskrift på avslutningsskjemaet at privat innhold blir slettet fra epost og annet lagringsmedium av arbeidstaker selv. Deretter blir innsynsmuligheten gitt til Arbeidsgiver.
  2. Ved avslutning/sletting av arbeidstakers epost og annet lagringsmedium, må også Arbeidsgiver huske å slette speilkopier.

 

Vedlegg og referanser

 

Rutinen sees opp mot Innsyn på epost og annet elektroniske medier og dokumenter til ansatte

Denne rutinen sees opp mot sjekkliste ved nyansatt / avslutning av arbeidsforhold