Å sikre god oppfølging av politisk vedtak om fritt brukervalg.
Fritt brukervalg betyr at personen selv kan gjøre valg om hvilken leverandør vedkommende vil ha hjemmehjelpstjenester fra.
Vedtaket om konkrete oppgaver og omfang endres ikke ved valg av privat leverandør.
Kommunalsjef Forvaltning |
Følge opp politiske vedtak om Fritt brukervalg Melde for politisk behandling når det er nødvendig med endringer |
Saksbehandler Forvaltning |
Motta svar fra bruker som ønsker privat utfører |
Kontaktperson for Fritt brukervalg |
Registrere tjeneste HJHJPR Ha jevnlig kontakt med private firma
|
Ansvarlig for elektronisk meldingsboks |
Sende melding til privat utfører ved innleggelse/utskrivelse sykehus. |
Kommunal utfører for andre tjenester |
Melde fra til privat utfører ved fravær og opphør. (med unntak av inn/ut av sykehus) Se vedlagt liste over aktører |
Informasjon til innbyggerne om Fritt brukervalg
Kontaktperson har jevnlig kontakt pr mail og telefon med firmaene, minst en gang pr mnd. Ved behov for møter er partene gjensidig ansvarlige for å be om dette.
Kontraktene som er inngått med firmaene beskriver gjensidige plikter og rettigheter.
Se ellers tjenestebeskrivelse for praktisk bistand. Her beskrives endel detaljer rundt vedtak, og for de som velger private tilbydere er lovverket, rettigheter og plikter tilsvarende som for de som velger kommunen som utfører.
Kontrakter med private leverandører inngås for to år om gangen. Heretter kan det tas ut opsjon for 1+1+1 år. Kommunen plikter I så fall å varsle leverandør innen tre måneder før kontraktstidens utløp. Innkjøpsavdelingen I samarbeid med forvaltning samt jurist utarbeider kontrakt og følger opp disse prosessene.
Praktisk bistand - tjenestebeskrivelse hjemmehjelp og daglige gjøremål
Liste over mailadresser til private utførere(per 03.02.23
LEVERANDØR |
MAILADRESSE |
|
Din Omsorgspartner |
|
|
Mio omsorg( tidl Trygg Hjemme) |
post.agder@mio.no |
|