P360 - prosedyre for kvalitetssikring - dokumenter uten elektroniske filer v. 1.0

Hensikt

Hensikten med dette dokumentet er å kvalitetssikre at alle journalførte dokumenter har filer tilknyttet.

Gjelder for

Ansatte ved Dokumentsenteret.

Ansvar for gjennomføring

Leder ved Dokumentsenteret.

Beskrivelse

Søk opp siste døgns journalførte saksdokumenter uten elektroniske filer. Dette arbeidet utføres daglig av ansatte ved Dokumentsenteret. Saksbehandler kontaktes umiddelbart for å få knyttet til fil. Dokumentsenteret legger tilrette for at saksbehandler kan få lastet inn manglende fil ved å sette dokumentet tilbake til status R (Reservert). Oppgir saksbehandler at filen ikke finnes, endrer Dokumentsenteret status til U (Utgår).

Viser til P360 - prosedyre for endring av dokumenter til status Utgår P360 - prosedyre for endring av dokumenter til status Utgår.

Definisjoner

Public360, P360: Kommunens fagsystem for saksbehandling og arkivering.
Journalføring: En fortløpende og systematisk registrering av opplysninger om inngående/utgående/interne dokumenter hos et organ, en virksomhet e.l. Disse opplysningene samles i en journal, ofte kalt brevjournal eller postliste. Offentlige organer har på grunn av innsynsretten plikt å føre journal.
Saksdokument: Et dokument som er utferdiget av et offentlig organ eller som er kommet inn til, eller blir lagt frem for et slikt organ.