Hensikt
Hensikten med dette dokumentet er å sikre at brukere til hørselstjenesten får riktig prioritet, god hjelp og blir lagt riktig inn på ventelisten.
Gjelder for
Dette dokumentet gjelder ansatte i Enhet for rehabilitering, administrasjon og hørselskonsulentene.
Ansvar for gjennomføring
Ansatte i Enhet for rehabilitering, administrasjon og hørselskonsulentene.
Beskrivelse
| Aktivitet |
Beskrivelse |
Ansvar |
| Henvisninger til hørsel |
- Henvisninger til hørsel legges inn i profil i postjournal
- Sett på prioritet ut fra aktuell problemstilling
- Skriv inn avdeling
- Legg henvisningen inn på ajourhold etter gjeldende rutine. Ajourhold henvisninger
- Opprett tjenesten HØR med avslutt dato 1 år fram i tid
|
Enhet for rehabilitering, administrasjon |
| Ventelistebrev |
- Ved bruk av pri 3 skal det sendes ventelistebrev
- Bruk ventelistebrev for ergoterapi som ligger i postjournal
- Endre teksten i brevet til hørsel: Ventelistebrev for hørselstjenesten
- Sett inn dato for når brevet er mottatt.
- Pri 3: Du vil bli kontaktet innen 90 dager
|
Enhet for rehabilitering, administrasjon |
| Fordele henvisninger |
- Fordel henvisningene som ligger på ajourhold mellom hørselskonsulentene. Følg gjeldene rutine for Ajourhold henvisninger
|
Hørselskonsulent |
Definisjoner
Prioriteringsnøkkel - syn og hørsel
Profil - Oppskrift - Henvisning til fysio/ergo/syn/hørsel/tekniker