Hensikt
Prosedyren beskriver hvordan en ansatt skal registrere idé og forbedringsforslag i kvalitetssystemet. Idé og forbedringsforslag (Ikke tilgjengelig).
Dette dokumentet gjelder alle ansatte.
Den som registrerer idé og forbedringsforslag i kvalitetssystemet er ansvarlig for at registreringen er gjort som beskrevet i denne prosedyren. Meldingsansvarlig (leder) har ansvar for at forslaget blir behandlet. Dette er nærmere omtalt i Idé og forbedringsforslag - prosedyre for behandling av melding.
Skjemaet for registering av Idé og forbedringsforslag (Ikke tilgjengelig) inneholder noen få felter som skal brukes på denne måten:
Meldingsansvarlig
Meldingsansvarlig er personen som skal behandle forslaget du er i ferd med å registrere. Som standard er din nærmeste leder satt som meldingsansvarlig. Dersom du ønsker at forslaget skal gå til en annen ansatt enn din nærmeste leder, for eksempel fordi forslaget ditt gjelder en annen enhet enn du selv jobber i, søker du opp og velger en annen meldingsansvarlig ved å skrive personens navn i feltet hvor din leders navn står.
Hvis du har et prosjektforslag som du ønsker at skal bli behandlet av kommunens idémottak velger du Kristine Minafò som meldingsansvarlig. Idémottaket vil hjelpe med å finne den beste måten å behandle forslaget på.
Tittel
Tittel skal med noen få ord beskrive hva meldingen gjelder.
Beskrivelse
Beskrivelsen skal forklare hva forslaget går ut på. Som et minimum bør det beskrives hva som ønsket gjort, hvilken utfordring som ønskes løst samt hvilken nytte dette vil føre til dersom det lykkes. Dersom teksten blir lang, eller det finnes et eget søknadsskjema eller annen form for dokumentasjon som skal fylles ut kan dette lastes opp som vedlegg.
Eventuelle vedlegg
For omfattende forslag som vil kreve at det opprettes et eget prosjekt vil det ofte finnes en dokumentmal som skal fylles ut. Denne type dokumenter og annen informasjon som kan ha betydning for behandlingen av forslaget legges som vedlegg.