Trygghetsalarm - retur og resirkulering v. 1.4

Hensikt                              

Sikre lik håndtering av utstyr

Gjelder for

Alle

 Instruksbeskrivelse

Når vi får en brukt alarm eller annet utstyr i retur, må det rengjøres og gjøres klar for utlevering igjen. Dokumentet under beskriver hva som gjøres med selve alarmen.

Når vi får henteordre på en alarm grunnet Mors eller Langtidsplass, kan vi sjekke ut ved henting om det finnes ektefelle som ønsker å overta alarmen, i stedet for at den blir demontert. følg da rutinen fra FOK under her for fremgangsmåte:

Overføring av trygghetsalarm til pårørende - prosedyre

 

Aktivitet

Beskrivelse

CMP - Før henting Sjekk om alarmen ligger i gruppen "Tekniske alarmer". Hvis det, flytt den inn i "Kristiansand Kommune" for å unngå varsel til RS ved frakopling.

CMP – utføres umiddelbart

  1. Søk frem alarmen, gå til "Installasjon", "Rediger".
  2. Sett "Installasjon"=På Lager. Fjern ev kommentarer som er knyttet til alarmen.
  3. Fjern også ev. annet tilbehør enn alarmsmykke som har vært i bruk. Slå på alarmen, og sørg for at den synkroniseres etter fjerning av tilbehør.

ProAlert – Utføres umiddelbart

  1. Søk frem brukeren som alarmen er knyttet til.
  2. Gå til arkfanen "Status", og endre "Faktisk Status" til "Frakoblet".
  3. Rett under, slett ev "Rapportgrupper" bruker er medlem av. For at brukeren skal slettes automatisk etter minst 6 måneder, må man så legge til den rapportgruppen der navne tilsier sletting etter minst 6 måneder.
  4. Gå til arkfanen "Enheter".
    1. Klikk på "Bytt Enhet". Merk Rapportgruppa enheten er koplet til, og fjern denne ved å trykke på den røde X-en. Trykk så på "Utfør"
    2. Velg alarmen, og klikk "Koble fra enhet". Bekreft at ny status skal være "Lager".
    3. Kople fra ev tilleggs-sensorer som er registrert.

Profil

  1. Dersom det er en bruker som ikke ønsker alarm likevel, kommenteres dette i Pasientjournalen.
  2. Ved retur av nøkkel, noter navn på hvem som har mottatt nøkkel.
  3. Dersom det er en bruker som alarmen returneres fra, sørg for at tjenesten Trygghetsalarm" blir avsluttet på bruker i Profil, slik at fakturering avsluttes.
    1. I feltet "Tildato" skriver du dagens dato. "Avslutt dato" får samme verdi automatisk. Dersom du er på en av månedens 3 første dager endres "Avslutt dato" til siste dag forrige måned. Dersom det er senere settes den til siste dag inneværende måned. Dette har med fakturering å gjøre.
  4. Hvis bruker har andre sensorer som gjør at tjenesten "Trygg Digitalt Tilsyn" er aktivert, avsluttes denne også. 
    1. Dobbelklikk på tjenesten "Trygghetsalarm". Fjern ev. kommentaren "+Ekstrautstyr" i merknadsfeltet.
    2. Dobbelklikk på tjenesten "Trygg Digitalt Tilsyn".
    3. Sørg for at "Tildato" og "Avslutt dato" får dagens dato. Klikk <OK>.

Renhold

  1. Fjern halsbånd/håndreim fra smykkene, og putt dette i en vaskepose.
  2. Vask smykkene med zalovann og børste for å få bort all skitt.
  3. Vask så smykkene med Antibac Overflatedesinfisering, og tørk av det.
  4. Dynk en papirserviett med Antibac Overflatedesinfisering, og vask alarmene nøye, inkludert høyttaler, ledning og power.
  5. Rull sammen ledningen og ta en strikk rundt.

Klargjøring til ny bruker

  1. Slå på alle alarmene som er rengjort, og test alle smykkene for å finne ut hvilke som hører sammen.
  2. Fjern ev. sensorer som ikke skal være konfigurert inn mot enheten.
  3. Vurder behovet for å laste inn ny CONFIG.NONO for å resette enheten fullstandig.
  4. Putt smykket sammen med ny/ren håndreim og halsreim i en liten pose.
  5. Putt dette i en stor zip-pose sammen med samme alarmen.