Avslutning - Utarbeide 2 års LCC v. 1.0

Tilbake til førsteside - Større byggeprosjekt

Utrednings-ogoppstartsfaseAnskaffearkitekt ogrådgiverProsjekteringAnskaffeentreprenørUtførelseAvslutning

PLRollerPLProsjektferdigstiltFORProsjektlederForvalterProsjektetavsluttetPAProsjektansvarligOverleverebygget tilforvalterUtarbeide 2 årsLCCRegnskaps-avslutningPLFORFORRegelmessig oppfølgingRapportereArkivereCONPLGjennomføre2-års befaringPLFORELFølge oppreklamasjoni to årForetasluttoppgjørEvaluereprosjektetPLPLPLOMRPAFORGjennomføre1-års befaringPLOMRFORELCONPrøvedriftsperiodeCONOMROmråderepresentantControllerCONELEkstern leverandørLCC koordinatorLCCLCCOMRSjekk brann-dokumentasjonog bestillbrannsyn fra KBRPL

 

Utarbeide 2 års LCC 

Gjelder for

Prosessen gjelderfor forvalter, LCC-koordinator og økonomiansvarlig/controller.   

Hensikt

Hensikten med prosessen er å finne ut om driften økonomisk sett er i henhold til vedtatte budsjettrammer eller om rammene bør korrigeres.

Ansvar og involvering

LCC koordinator hos Eiendom har ansvaret for å kalle inn til en gjennomgang av 2- års LCC.

Forvalter og økonomiansvarlig/controller deltar i gjennomgangen.  

Det er økonomiansvarlig/controller som har ansvaret for at eventuelle endringer spilles inn i økonomiplanarbeidet.

LCC koordinator har ansvaret for å lagre oppdatert dokumentasjon på riktig sted.

Man kan gjerne vurdere om driftsleder skal involveres med hensyn til timer og rutiner for drift og tilsyn på bygget.

Beskrivelse

Man sammenligner dagens økonomiske status på drift av bygget med de rammene som er vedtatt (som bygget). Dersom det er økonomiske avvik, må rammene justeres. Justeringen skjer i forbindelse med rullering av økonomiplanen.  

Styrende dokumenter Dokumentmaler Nyttige lenker