Utførelse - Forberede overtakelse - Etablere/oppdatere forsikring v. 1.0

Tilbake til førsteside - Større byggeprosjekt

Utrednings-ogoppstartsfaseAnskaffearkitekt ogrådgiverProsjekteringAnskaffeentreprenørUtførelseAvslutning

ForvalterRollerENPLEntreprenørProsjektlederFORFDV koordinatorFDVProsjektetnærmersegavslutningGjennomgåplan for test ogopplæringPLFORMotta oggodkjenneFDVU og LCCOverføre LCCsom bygget inni rett systemOppdateredokumenter iFDVU-programEtablere/oppdatereplaner og rutiner fordrift, vedlikehold-og renholdFOR2 månedertilovertagelseSøkegodkjenningerPLEtablere/oppdatere service-og driftsavtalerEtablere/oppdaterebrukeravtalePLENFOREtablere/oppdatereforsikringPLFORFORFORPLCONCONController/ØkonomiansvarligFDVFORFDVPLLCCLCCLCC koordinatorENANSANSAnsvarlig søker

 

Etablere/oppdatere forsikring  

Gjelder for

Prosessen gjelder for prosjektleder.

Hensikt

Hensikten med prosessen er å få etablert eller oppdatere forsikring på bygget.  

Ansvar og involvering

Det er prosjektleders ansvar at det er etablert en forsikring på bygget.

Forvalter bør informeres om at forsikring er i orden.

Beskrivelse

Prosjektleder tar kontakt med rådgiver i eiendom som er ansvarlig for forsikringer og melder inn arealer og hvilken dato forsikringen skal gjelde fra.

Rådgiver som har ansvar for forsikringer, tar saken videre og sørger for at bygget er forsikret fra den dagen Kommunen overtar bygget.

 

Styrende dokumenter Dokumentmaler Nyttige lenker