Dette dokumentet omhandler mobile enheter som Tjenestene bruker, både i Hjemmetjenesten, Spesialboliger mm.
Inntil videre har vi egen rutine for Ipadene som brukes: Profil - Oppskrift - Mobil Omsorg - Tjeneradresse
Feilsøking alle løsninger:
Dersom du opplever feil med telefonen, uansett hva det er, forsøk følgende:
- Slå av telefonen, åpne bak-dekselet og ta ut batteriet. Dersom du har fått feilmelding på SIM-kort,- ta ut dette og gni det rent med Overflatedesinfisering (ikke hånddesinfisering...) Tørk Simkortet og sett det på plass. Sett inn batteriet igjen, lukk dekselet ordentlig og slå på telefonen. Dette kan løse de merkeligste feil, men dersom du fortsatt har problemer, fortsett under.
- Gammel løsning: Du åpner telefonen vha vanlig PIN-kode.
- Ny løsning: Du må logge inn på telefonen vha samme brukernavn og passord som du bruker på PCen.
Mobile enheter HM - Innlogging (Gyldig)
Feilsøking gammel løsning:
- Dersom du opplever problemer med telefonen, kontakt din nærmeste Helsesekretær dersom du har det (HJTJ). Dersom du ikke har helsesekretær må du få hjelp av IT.
Feilsøking ny løsning:
- Innlogging på selve telefonen: Desom du får opp feil brukernavn eller passord når du logger inn i appen "Senior Living, forsøk å logge inn på en vanlig PC. Dersom det virker har du trolig brukt feil brukernavn eller passord på den mobile enheten. På telefonen er brukernavnet mailadressen din.
- Innlogging i Tellucare GO: Husk å logge inn vha valget "Azure AD". Du blir da logget inn automatisk. Får du feil her kan det være forrige bruker har glemt å logge seg ut. Følg da veiledningen for utloggging, og restart telefonen.
- Dersom dette ikke hjelper, ellr du har andre problemer, kontakt IT for hjelp.
Får ikke åpnet nøkkelboks med ILOQ:
- Husk at du i det nye oppsettet må åpne appen ILOQ for at den skal virke.
- Trykk på "Huset" nederst til venstre, sjekk at det under "Låsesystemer" står "Kristiansand Kommune". Dersom det ikke står dette, send en mail til "Post.Trygghetsalarm", så sende de ut ny aktivering. Dersom det er krise, kontakt leder for å få tilgang til nøkkelbrikkene dere har i beredskap.
Ikke noe hjelper....:
- Kontakt Helsesekretær eller IT for hjelp til å sette opp telefonen på nytt.