K-3 Etablering av publikumstelefon v. 1.0

Mål

 

 

Målet med tiltakskortet er å sikre rask og effektiv svarberedskap i sentralbordtjenesten.

Ansvar

 

 

Kriseledelsen, kommunedirektør eller beredskapssjef sammen med kommunikasjonsleder kan beslutte om det skal etableres en publikumstelefon.

Leder av servicetorget har ansvar for etablering av publikumstelefonen.

Kommunikasjonstjenesten har ansvaret for informasjonen sentralbordet skal gi til publikum.

Hvordan

 

 

Svarberedskap i en krise er en økning i svartjenestens daglige kapasitet på tlf 380 75 000:

  • Kapasitet ved sentralbordet i rådhuskvartalet er 17 stasjoner
    • Leder av innbyggertorget bemanner opp etter behov
    • Sentralbordet i Helse og mestring kan også bidra ved behov
    • Ytterligere kapasitet kan settes opp ved innbyggertorgene på Tangvall og Nodeland
    • Pårørendetelefon i kommunen vil også være tlf.nr 380 75 000. 

Oppgaver

  • Mottak av telefoner
  • Videreformidle og informere om frigitt informasjon til kommunikasjonstjenesten
  • Sette over telefoner til AU, fagpersonell eller saksbehandlere som kan svare på henvendelsen
  • Holde tett kontakt med AU, kommunikasjonstjenesten og EPS via direkte kontakt, intranett, epost og CIM

Alternative lokaler for sentralbord

  • Gyldengården (ikke nødstrøm)
  • Rådhuset på Tangvall
  • Rådhuset på Nodeland
  • Legevakta dersom de har ledig kapasitet på sentralbordet sitt

Vedlegg og referanser